گروه خودرو - آمار اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان بیانگر تولید سه هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو توسط بخش خصوص در چهار ماهه ابتدایی سال جاری است. طبق روال ماه‌های گذشته در حالی میزان تولید شرکت مدیران خودرو در آمار مذکور لحاظ نشده که به گفته مدیر روابط عمومی این شرکت، در چهار ماهه سال جاری مدیران خودرو در مجموع پنج‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو MVM در مدل‌های مختلف تولید کرده که با افزودن آمار این شرکت به آمار رسمی اعلام شده از سوی انجمن خودروسازان ،تولیدات بخش خصوصی به ۹هزار و ۲۵۰ دستگاه خواهد رسید و به این طریق خصوصی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۳ درصدی را در کارنامه تولیدی خود ثبت کردند. براساس آمار اعلام شده در چهار ماهه سال جاری همچنین پس از مدیران خودرو، گروه بهمن بهترین عملکرد تولید را در بین خودروسازان بخش خصوصی داشته به طوریکه این شرکت در مجموع دو هزار و ۵۷۸ دستگاه خودرو مزدا ۳ و ۲ در مدت زمان مذکور تولید کرد و رشد ۱۰۱ درصدی را در کارنامه تولیدی خود به ثبت رساند.

از دو شرکت مذکور که بگذریم براساس آمار اعلام شده سایر خصوصی سازها در چهار ماه ابتدایی سال جاری یا با افت یا توقف تولید مواجه بودند به طوری که در مدت زمان مذکور کرمان موتور که خودروی لیفان را مونتاژ می‌کند، در مقایسه با سال گذشته افت ۵۰ درصدی، راین خودرو نیز که آوانته و ورنا را تولید می‌کند افت ۷۴درصدی داشته است.

سناباد خودرو طوس نیز در چهار ماهه گذشته تولیدی نداشته است و خودروسازان بم نیز که از سال گذشته و با توقف تولید فولکس واگن گل، تولید لوبو را آغاز کرد در چهار ماه ابتدایی سال جاری تنها چهار دستگاه از این خودرو را به تولید رساند و به این طریق افت تولید این شرکت نیز به ۹۶ درصد رسید.