ایسنا - عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان از حضور چشمگیر سازندگان چینی در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرویی تهران و خیز بلند آنها برای کسب بازارهای داخلی خبر داد.

فرهاد به‌نیا اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرویی تهران حجم حضور سازندگان چینی بیش از سال‌های گذشته بود. وی با بیان اینکه اصولا هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی عرضه توانمندی‌های صنایع داخلی کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در نمایشگاه اخیر حضور سازندگان چینی به حدی بود که شرکت‌های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

به‌نیا ادامه داد: در این نمایشگاه بسیاری از سازندگان چینی قطعاتی را عرضه کرده بودند که در حال حاضر تولید داخلی داشته و تولیدکنندگان داخلی با بهترین کیفیت این قطعات را تولید می‌کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی این نمایشگاه به جای آنکه محلی برای عرضه محصولات داخلی و بازاریابی داخلی و خارجی محصولات تولیدی ایران باشد، به بستری برای عرض‌اندام سازندگان چینی و بازاریابی آن‌ها تبدیل شده بود.

به‌نیا تصریح کرد: قطعه‌سازان داخلی از حضور قطعه‌سازان خارجی رده یک برخوردار از دانش فنی روز دنیا در چنین نمایشگاه‌هایی استقبال می‌کنند؛ زیرا این کار موجب ارتقای سطح صنعت قطعه‌سازی داخلی نیز خواهد شد، اما ورود قطعه‌سازان بی‌کیفیت چینی به‌ویژه در رشته‌هایی که تولید داخلی به مراتب کیفی‌تری نیز وجود دارد، هیچ یک از اهداف یاد شده را تامین نکرده و موجب تضعیف این صنعت نیز خواهد شد.