گروه خودرو - روز گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن حاکی اعلام کرد که آمارهای منتشر شده در سایت وزارت صنایع و معادن حاکی از رشد تولید در بسیاری از اقلام خودرویی است. هرچند آمارهای مورد استناد وزیر صنایع و معادن نیز نشان‌دهنده کاهش تولید خودرو در فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است اما کلمه اقلام خودرویی که خبرگزاری ایسنا به نقل از وزیر صنایع و معادن، اعلام کرد، ما را بر آن داشت که طی تماسی با روابط عمومی این وزارتخانه، منظور وزیر را از اقلام خودرویی پیگیری کنیم.

این در حالی است که مدیر روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که محرابیان از رشد تولید انواع خودرو خبر داده نه اقلام خودرویی.

وزیر صنایع و معادن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا که در حاشیه مراسم تجدید بیعت کارکنان وزارت صنایع و معادن با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، در واکنش به این سوال که آیا در سال‌جاری میزان تولید خودرو نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفته است که آمار مربوط به تولید خودرو روی سایت وزارت صنایع و معادن گذاشته شده که نشان‌دهنده رشد تولید در بسیاری از اقلام خودرو است. پس از آنکه کلمه «اقلام» را به «انواع» تغییر دادیم، بار دیگر اظهارنظر وزیر را مرور و به سایت وزارت صنایع مراجعه کردیم.

طبق آمارهای فروردین ماه سال‌جاری، تولید تمامی خودروهای داخلی به جزو تندر-۹۰ کاهش و تنها ریو و ماکسیما دو خودروی مونتاژی مربوط به سایپا از رشد تولید برخوردار شده است.

همچنین آمارهای مذکور بیانگر کاهش ۳/۱۲درصدی تولید خودرو در فروردین ماه بوده این در حالی است که تولید حتی اردیبهشت ماه نیز ادامه‌ داشته است. اما تنها وزیر صنایع و معادن نیست که کاهش تولید خودرو را قبول نکرده و حتی در به آمارهایی که خود نشان‌دهنده کاهش تولید است، استناد می‌کند، دانش، مازنانی معاون امور صنایع وزارت صنایع نیز اخیرا در پاسخ به این سوال که دلایل کاهش تولید خودرو در کشور چیست؟ اظهار داشته که کاهش تولید خودرو نداشتیم و آمارهای ما رشد تولید را نشان می‌دهد.