خبرگزاری فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزارت صنایع دو هفته فرصت دارد تا قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را جهت اجرایی شدن ابلاغ کند.

حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: با گذشت بیش از یک سال از تدوین و نهایی شدن قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، وزارت صنایع در ابلاغ آن تعلل می‌کند.

وی افزود: مسوولان وزارت صنایع در مورد تاخیر ایجادشده در ابلاغ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌گویند قصد داریم از نظر مشاوران حقوقی و خودروسازان در تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده کنیم که این کار نیازمند وقت بیشتری است. فولادگر تاکید کرد: در صورتی که قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو تا دو هفته دیگر از سوی وزارت صنایع به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ نشود به طور رسمی از وزیر صنایع خواهیم خواست در مجلس حاضر شده و در این مورد توضیح دهد. بنابراین گزارش به دلیل حساسیت عیوب و نواقص در وسایط نقلیه و صدمات بزرگى که مى‌تواند در نتیجه بى‌توجهى عرضه‌کنندگان خودرو اعم از سازندگان و مونتاژکنندگان و حتى واردکنندگان خودرو به مصرف‌کنندگان تحمیل شود، در اکثر کشورها قوانین ویژه‌اى براى حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو در دوره ضمانت در نظر گرفته می شود و به همین منظور و با توجه به حوادث رانندگى ناشى از نقص خودرو که مکررا در کشور اتفاق می‌افتد، تعدادی از نمایندگان قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را تهیه کردند تا حمایت از مصرف‌کنندگان خودروهاى سوارى در دوره ضمانت قانونمند شود. این قانون داراى ۱۰ ماده است و هدف آن موظف ساختن عرضه کنندگان خودرو به انجام تعهدات و مسوولیت‌هایى است که طى دوره ضمانت اعلام شده به مصرف‌کنندگان متعهد به آن هستند. بر این اساس وزارت صنایع مکلف به نظارت بر حسن اجراى این قانون و رسیدگى به شکایات مصرف‌کنندگان و اعلام گزارش ادوارى شش ماهه به کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود.