ایسنا- مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: ۷ تا ۸ سال است که اتوبوس‌های گازسوز شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تست و بازرسی ادواری نشده‌اند.

مهدی پورهاشم با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق قانون باید بخش گاز اتوبوس‌های گازسوز شامل مخزن و کیت هر سه سال یک‌بار توسط سازمان استاندارد تست و بازرسی ادواری شوند.

وی با اشاره به این‌که برای تست و بازرسی ادواری اتوبوس‌های گازسوز تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی با شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه انجام شده است، افزود: متاسفانه شهرداری و اتوبوس‌رانی وظیفه تست و بازرسی ادواری از اتوبوس‌های گازسوز را به وزارت کشور محول و اعلام کرده‌اند که برای انجام این کار اعتبار لازم را در اختیار ندارند.

او با بیان این‌که هزینه تست هر اتوبوس گازسوز مبلغ چندان قابل ملاحظه‌ای نیست، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس‌ گازسوز هم توسط اداره کل استاندارد استان تهران تست و بازرسی ادواری نشده است و در چنین شرایطی می‌توان گفت که این اتوبوس‌ها مانند بمب ساعتی هستند.

پورهاشم در ادامه با اشاره به این‌که چهار شرکت بازرسی فنی را به شرکت تاکسیرانی تهران برای تست و بازرسی ادواری از تاکسی‌های گازسوز شهر تهران معرفی کرده‌ایم، توضیح داد:‌ به شرکت تاکسی ‌رانی نامه نوشته‌ایم و امیدواریم تست تاکسی‌های گازسوز نیز هرچه سریع‌تر اجرایی شود که اجرای این طرح نیز اولین بار در نوع خود محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران اضافه کرد: قرار است که تست تاکسی‌های گازسوز بر اساس سن تاکسی اولویت‌بندی شود؛ یعنی این‌که تاکسی‌های گازسوز با عمر بیشتر زودتر مورد تست و بازرسی ادواری قرار گیرند.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به کامیون‌های چینی هوو با قول مساعد مسوولان شرکت ایران‌خودرو دیزل در حال برطرف شدن است، تاکید کرد:‌ تاکنون در زمینه کامیون‌های چینی از سوی مصرف‌کنندگان درخواست خسارت از ما نشده است.