گروه خودرو- با شدت گرفتن بحران سوخت در دنیا خودروهای شاسی‌بلند اولین خودروهایی بودند که طرفداران خود را در جهان از دست دادند، این در حالی است که با وجود اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین این خودروها در کشور ما طرفداران بسیاری دارند. امروز در ستون حق انتخاب دو خودروی توسان و اسپورتیج را با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم.

توسان و اسپورتیج که هر دو به صورت CBU وارد کشور می‌شوند، تولیدی دو شرکت هیوندا و کیا هستند و هر دو از موتور ۲۷۰۰ سی‌سی بهره می‌برند. توسان با این موتور توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت را دارد و اسپورتیج نیز می‌تواند ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

از سوی دیگر با نماینده هیوندایی ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا به شتاب صفر تا صد برسید، اما اسپورتیج ۵/۰ ثانیه بیشتر وقتتان را برای رسیدن به این شتاب می‌گیرد. از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز این دو خودرو در وضعیت مشابهی قرار دارند

به طوری که توسان در هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی ۱۰ لیتر بنزین می‌سوزاند، اما نماینده کیا به نیم لیتر سوخت بیشتر برای طی کردن این مسافت نیاز دارد. همچنین با هیوندا توسان می‌توان تا ۱۸۵ کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد، اما با نماینده کیا می‌توان حداکثر سرعت ۱۷۹ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این دو خودرو به ترمز ABS و ایربگ مجهز هستند و هر دو استاندارد یورو ۴ آلایندگی را پاس می‌کنند. هم‌اکنون هیوندا توسان در مدل دنده اتومات با قیمت ۴۲میلیون تومان و کیا اسپورتیج دنده اتومات نیز با قیمت ۳۹میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.