ایسنا - تعداد ۱۱ مدل کامیون و پنج مدل کامیونت در سه ماهه چهارم سال گذشته در کشور تولید شد که در این گروه، کامیون ولوو FM با کسب نمره منفی ۱/۲۵ در صدر باکیفیت‌ترین‌ها قرار دارد.

در این میان کامیون سنگین بنز WH با نمره منفی ۴/۱۱۴ پایین‌ترین رتبه را به دست آورده است. تعداد هفت مدل خودرو سنگین در سطح کیفی خیلی خوب قرار گرفته‌اند. کامیون ولوو FM نخستین خودرو این سطح، بالاترین امتیاز منفی را در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان به خود اختصاص داده است. کامیون ایسوزو NQR که با نمره منفی ۳/۳۸ در آخرین رتبه این سطح قرار دارد، در بخش‌های تزئینات، بدنه، موتور و انتقال قدرت بیشترین امتیاز منفی را کسب کرده‌ است.

در این سطح کیفی ایرادات نفوذ آب و صداهای غیر عادی و همچنین ایرادات مربوط به بخش تجهیزات الکتریکی مشاهده نشده است، ولی تمامی خودروهای این سطح در بخش رنگ دارای ایراد بوده‌اند. از لحاظ سیستم ترمز تمامی خودروهای این سطح به جز کامیون‌های بنز اکسور، ایسوزو NQR و کامیونت ایسوزو NPR فاقد ایراد بوده‌اند.

کامیونت‌های فوتون و هیوندایی مایتی به همراه کامیون‌های رنو بادسان و کاویان از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار گرفته‌اند. در این سطح کامیون رنو بادسان در بخش‌های تجهیزات الکتریکی، ترمز، فنربندی،‌ تعلیق و فرمان تنها خودروی فاقد ایراد بوده، ولی از لحاظ بدنه بیشترین ایراد را داشته است. کامیونت فوتون در بخش نفوذ آب بدون ایراد بوده و در بخش‌های رنگ، موتور و انتقال کمترین امتیاز منفی را کسب کرده است.

در بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، ترمز و نفوذ آب کامیونت‌ هیوندایی مایتی بیشترین ایرادها را داشته است. سطح قابل قبول این گروه شامل پنج مدل خودرو است که کامیون‌های آمیکو M۲۶۳۳ و D۱۹۲۹ به ترتیب با نمرات منفی ۳/۸۴ و ۱/۸۸ بهترین آنها هستند. این خودروها به همراه کامیون ۲/۵ تن آمیکو از نظر فنربندی، تعلیق و فرمان فاقد ایراد بوده‌اند و در مقابل آب نیز نفوذناپذیرند.

کامیون آمیکو D۱۹۲۹ تنها خودروی این سطح است که از لحاظ سیستم ترمز ایرادی نداشته است، ولی در بخش بدنه بالاترین نمره منفی را کسب کرده است. کامیون سنگین WH در بخش‌های موتور و انتقال قدرت و نفوذ آب و کامیونت آمیکو ۲/۵ تن در بخش تزئینات بیشترین امتیاز منفی را به‌دست آورده‌اند.