گروه خودرو - عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ضمن تاکید بر ضرورت آزادسازی قیمت خودرو در کشور گفت: در خواست ما همواره این بوده که دولت در راستای خدمتگذاری نباید قیمت‌گذاری کند.

محمد رضا نجفی منش با اشاره به عدم‌قیمت‌گذاری خودرو در دنیا، افزود: چنانچه قیمت‌گذاری خودرو متوقف شود و به حاشیه بازار سپرده شود کمک بزرگی به صنعت خودرو خواهد بود. وی تصریح کرد: قطعا قیمت‌گذاری خودرو کمک به دلالان و سود جویان در بازار خودرو خواهد بود و تا زمانی که قیمت خودرو پایین باشد و اجازه افزایش داده نشود سود حاصل از بازار نصیب دلالان خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود که قیمت خودرو در حاشیه بازار و با نظارت انجمن خودروسازان انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید روش قیمت‌گذاری خودرو در کشور تغییر یابد، تصریح کرد: با وجود موافقت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش قیمت برخی از خودروها، اما معتقدم رویه اشتباه کنونی قیمت‌گذاری خودرو تاثیری بر رفع مشکلات صنعت خودرو نخواهد داشت.

عضو انجمن قطعه‌سازان خاطر نشان کرد: در حالی که نرخ ارز بیش از دو برابر افزایش یافته و قیمت مواد اولیه نیز نسبت به سال ۸۸ نزدیک به ۳ برابر افزایش یافته است؛ بنابراین در این شرایط باید قیمت خودرو حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد تا جبران مشکلات کنونی صنعت خودرو و افزایش نرخ مواد اولیه شود.