فارس- دبیر انجمن خودروسازان گفت: اصلاح قیمت خودرو بر مبنای تورم بخشی صنعت خودرو در نیمه دوم سال جاری که شنبه گذشته از سوی شورای رقابت منتشر شد، امکان‌پذیر نیست. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: با وجود مکاتباتی که با شورای رقابت داشتیم و به آنها هشدار دادیم که تعیین قیمت خودرو بر مبنای تورم نیمه دوم سال به ضرر صنعت خودروسازی است، مسوولان این شورا، قیمت شهریور 91 را به عنوان مبنای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کردند که در آن زمان، قیمت خودرو دقیقا برابر با اسفند 90 بود. فارس- دبیر انجمن خودروسازان گفت: اصلاح قیمت خودرو بر مبنای تورم بخشی صنعت خودرو در نیمه دوم سال جاری که شنبه گذشته از سوی شورای رقابت منتشر شد، امکان‌پذیر نیست. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: با وجود مکاتباتی که با شورای رقابت داشتیم و به آنها هشدار دادیم که تعیین قیمت خودرو بر مبنای تورم نیمه دوم سال به ضرر صنعت خودروسازی است، مسوولان این شورا، قیمت شهریور 91 را به عنوان مبنای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کردند که در آن زمان، قیمت خودرو دقیقا برابر با اسفند 90 بود.

وی ادامه داد: قیمت خودرو در اسفند 90 بر مبنای دلار 1226 تومانی تعیین شده بود؛ در حالی که برای تعیین قیمت جدید خودرو باید تورم بخشی صنعت خودرو در طول یک سال در نظر گرفته شود و علاوه بر آن، افزایش 3 برابری قیمت دلار نیز مد نظر قرار گیرد. نعمت بخش با بیان اینکه صنعت خودروسازی کمتر از 10 درصد نیاز خود به ارز را از طریق ارز مبادله‌ای تامین کرده است، گفت: اکثر نیاز این صنعت از طریق ارز آزاد تامین شده و قیمت خودرو نیز در 12 مهر امسال بر مبنای ارز 1910 تومانی تعیین شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا دستور رییس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودرو سازان عملی شده است،‌گفت: خیر، بانک‌ها هنوز این تسهیلات را در اختیار خودرو سازان قرار نداده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو سازان قصد مقابله با کاهش قیمت‌ها را ندارند، گفت: تعیین قیمت‌ خودرو بر اساس نرخ تورم نیمه دوم امسال و بر مبنای قیمت‌های شهریورماه حتی کفاف قیمت قطعات را هم نمی‌دهد. دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: اگر تورم بخشی تمام مواد اولیه و ارز در طول یک سال اخیر مد نظر قرار گیرد و با احتساب هزینه‌های مالی خودروسازان، قیمت‌های جدید خودرو بالاتر از نرخ‌های فعلی خواهد بود.