عضو شورای رقابت با بیان اینکه، نمی‌توانیم مردم را فدای چند دلال بازار خودرو کنیم، اظهار کرد: قیمت نهایی باقی خودروها قرار است در جلسه عصر یکشنبه (دیروز) مشخص و اعلام می‌شود. ایرنا - عضو شورای رقابت با بیان اینکه، نمی‌توانیم مردم را فدای چند دلال بازار خودرو کنیم، اظهار کرد: قیمت نهایی باقی خودروها قرار است در جلسه عصر یکشنبه (دیروز) مشخص و اعلام می‌شود.
محمدعلی مددی یادآور شد: شنبه گذشته قیمت پنج نوع خودرو بر اساس نرخ تورم شش ماه دوم سال ۹۱ اعلام شد و در مورد سایر خودروها نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: این قیمت‌ها موقت بوده و فرمول کلی قیمت گذاری تا ۲۵ روز آینده اعلام می‌شود و خودروسازان نیز باید از آن تبعیت کنند.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در دست دلالان است، متذکر شد: اگر خودروسازان از این قیمت‌ها تبعیت نکنند، باید جریمه‌های کلانی را بپردازند، زیرا ما نمی‌توانیم مردم را فدای چند دلال بازار خودرو کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: فرمولی که برای محاسبه قیمت خودروها دیده شده است، بر اساس دو نرخ ارز مبادله‌ای و ارز آزاد است و طوری طراحی شده که سود کافی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است و آنها متحمل ضرر و زیان نمی‌شوند. وی با اشاره به اینکه، شورای رقابت تنها مرجع تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو است، اظهار کرد: باید تعرفه واردات خودرو را به صفر برسانیم تا عده‌ای متوجه باشند نباید این‌گونه با مردم بازی کنند.

این عضو شورای رقابت درخصوص قراردادهایی که طبق نرخ‌های افزایش یافته خودروسازان بسته شده است نیز بیان کرد: این قراردادها باید طبق فرمول محاسباتی شورای رقابت مورد تجدید نظر قرار گیرند.