شرکت ژاپنی نیسان به تازگی فراخوان جدیدی را به دلیل نقص فنی برخی حسگرها که می‌توانند سبب از کار انداختن کیسه‌های هوای سرنشینان جلو شوند، اعلام کرد. شرکت ژاپنی نیسان به تازگی فراخوان جدیدی را به دلیل نقص فنی برخی حسگرها که می‌توانند سبب از کار انداختن کیسه‌های هوای سرنشینان جلو شوند، اعلام کرد.
طبق اعلام اداره ملی ایمنی جاده‌ای ایالات‌متحده (NHTSA) بسیاری از خودروهای نیسان و اینفینیتی مشمول این طرح فراخوان می‌شوند و دارندگان آنها باید با بازگرداندن هرچه سریعتر وسایل نقلیه شان اقدام به رفع عیب حسگرهای آنها کنند.

به گفته نیسان این مشکل می‌تواند سبب خاموش شدن کیسه‌های هوای سرنشینان جلو شود و بدون اعلام هیچ هشداری جان آنها را به هنگام حوادث جاده‌ای به خطر بیندازد.

نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۳، خودروی الکتریکی لیف، شاسی بلند پسفایندر، سدان کوچک سنترا و شاسی بلند JX۳۵ جزو محصولات مشمول این طرح فراخوان می‌شوند.

نیسان هنوز تعداد خودروهای فوق را اعلام نکرده. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز حادثه و جراحت در این باره گزارش نشده است.

قرار است این فراخوان از آوریل ۲۰۱۳ آغاز شود و نمایندگی‌های این شرکت بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به رفع عیب حسگرهای خودروهای مذبور نمایند. در حال حاضر این فراخوان فقط در آمریکا اعلام شده، ولی جزئیات درباره احتمال انجام آن در خارج از مرزهای این کشور در دسترس نیست.