گروه خودرو- به گفته مدیر عامل شرکت رنوپارس در صورت حل مسایل و مشکلات مالی این شرکت و خودروسازهای تولید‌کننده تندر-۹۰، به طور روزانه ۶۰۰ دستگاه تندر در دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو تولید خواهد شد. این در حالی است که در اردیبهشت ماه سال جاری طبق آمار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، روزانه ۴۴ دستگاه تندر در دو شرکت، تولید شده است.

این خودرو که هم اکنون در ۸کشور دیگر به طور همزمان با ایران تولید می‌شود، توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند، اما در ایران به رغم اینکه خودرو مذکور مشتریان خاص خود را پیدا کرده، نه تنها جوابگوی متقاضیان نیست، بلکه اعتراض خودروسازها از ضرر و زیان حاصل از تولید تندر-۹۰ رانیز منجر شده است. با این حال به ظاهر همه در پی حل مشکلا ت تولید این خودرو پر حاشیه هستند.

اما آن طور که از خبرها ی حاشیه‌ای تولید تندر-۹۰ به گوش می‌رسد، ظاهرا با توافق رنوپارس با پارس خودرو و وصول بدهی‌های این شرکت، تولید خودرو مذکور در پارس خودرو کم‌کم به روال سابق برگشته، این در حالی است که شرکت رنوپارس، هنوز با ایران‌خودرو به توافق نرسیده و مشکل اصلی در این خصوص کمبود نقدینگی است. شرکت رنو مدعی است که ۷۰ تا ۸۰میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد و خواستار دریافت نقدی بخشی از این مطالبات و اقساط بقیه آن است تا تولید قطعه تندر رونق بگیرد.

همچنین در حال حاضر تولید و تحویل تندر-۹۰ با کندی انجام می‌شود، اما با توافقات صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آتی تولید به خصوص در شرکت پارس خودرو سرعت بیشتری بگیرد.

از اوایل سال ۸۸ تولید تندر دچار رکود شد که دلیل اصلی آن هم به آنچه دیرکرد، پرداخت بدهی خودروسازها به رنو پارس خوانده می‌شد، برمی‌گردد.