گروه خودرو- طی یکسال گذشته شرکت هیوندایی بیشترین حجم واردات خودرو به کشور را به خود اختصاص داده است. این شرکت طی این مدت به منظور حفظ بازار و جذب متقاضیان بیشتر در کشور واردات انواع خودرو را در دستور کار خود قرارداد به طوری که علاوه بر واردات خودروهای سدان و شاسی‌بلند اولین خودرو کوپه را نیز وارد بازار کشور کرد.

هیوندا کوپه که در اروپا و آمریکا به نام تیبورن شهرت دارد هم‌اکنون با استقبال نسبتا خوبی از سوی متقاضیان مواجه است. امروز در ستون حق انتخاب دو خودرو هیوندا سوناتا دنده‌اتومات و کوپه از خودروهای وارداتی هیوندا را هر چند با فاصله قیمتی ۱۳میلیونی با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم. هیوندا کوپه دارای موتوری ۲۷۰۰سی سی است که توانایی تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت را دارد، اما سوناتا از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی بهره می‌برد و با وجود آنکه حجم موتور آن نسبت به کوپه کمتر است این خودرو با این موتور می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید کند. از سوی دیگر شما می‌توانید با این دو خودرو حداکثر سرعت ۲۲۰کیلومتر در ساعت را تجربه کنید. همچنین نگاهی به میزان مصرف این دو خودرو حکایت از بهینه بودن سوناتا دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۱/۸ لیتر بنزین می‌سوزاند، اما کوپه برای طی کردن این مسافت نیازمند ۳/۱۰ لیتر بنزین است که با توجه به اجرای طرح سهمیه‌‌بندی بنزین و حذف سوخت یارانه‌ای خودروهای با حجم بیش از ۲۰۰۰ سی سی، سوناتا می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای متقاضیان باشد.

از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز هیوندا کوپه دارای چهار کیسه هوا (ایربگ) است در حالی که سوناتا مجهز به شش کیسه هوا می‌باشد که این امر موجب می‌شود سوناتا از لحاظ ایمنی شرایط بهتری داشته باشد همچنین هر دو خودرو به ترمز ABS مجهز هستند، اما سوناتا علاوه بر ترمز ABS از سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ‌های عقب نیز برخوردار است. این خودروها علاوه بر تجهیزات ایمنی به آپشن‌های دیگری همچون سان‌روف مجهز هستند با این تفاوت که سوناتا از سان روف دو حالته بهره‌می‌برد. هم‌اکنون هیونداسوناتا دنده اتوماتیک با قیمت ۴۲میلیون و هیوندا کوپه نیز با قیمت ۳۶میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.