ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان خبر بررسی ادامه استاندارد آلایندگی فعلی یورو۲ برای سوخت خودروهای داخلی را تایید کرد. احمد نعمت‌بخش با ارائه توضیح بیشتری در این باره یادآور شد: دولت در کمیسیون امور زیربنایی خود در حال بررسی ادامه مصوبه فعلی (مصوبه فوق) برای دو سال آینده است. همچنین سه ارگان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و وزارت صنایع و معادن توافق کردند که به دلیل آماده نبودن سوخت استاندارد، استاندارد آلایندگی یورو۲ تا سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ ادامه یابد.

وی افزود: طبق مصوبه قبلی سال ۱۳۸۴ هیات وزیران، سال آینده می‌بایست استاندارد یورو ۳ برای خودروهای داخلی اجباری می‌شد، ولی به دولت پیشنهاد شده با توجه به این‌که این زمان طبق جدول مصوب قبلی زمان کوتاهی است و خودروسازان باید سرمایه‌گذاری زیادی در این باره انجام دهند و با توجه به این که تا دو سال آینده وزارت نفت نمی‌تواند سوخت استاندارد را تامین کند، لذا از سال ۱۳۹۱ استاندارد آلایندگی یورو۴ برای خودروسازان اجباری شود.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به این‌که در حال حاضر یورو ۴ استاندارد روز اروپاست، تاکید کرد: خودروسازان به شرطی استاندارد آلایندگی یورو۴ را در سال ۱۳۹۱ می‌توانند اجرا کنند که از مهرماه سال ۱۳۹۰ سوخت با استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای آنها تامین شود. طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۴ و به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت، جدول استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودروهای بنزینی، گازوئیلی، دوگانه‌سوز و گازسوز ساخت داخل و وارداتی و موتورسیکلت به قرار زیر اعلام شد: برای خودروهای سبک و سنگین تا سال ۱۳۸۸ یورو ۲، از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ یورو ۳ و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ یورو ۴ خواهد بود.