ایسنا- در هفته‌ای که گذشت متقاضیان خرید خودرو در بازار کشور بار دیگر از زبان رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نام تعدادی از خودروهای غیراستاندارد کشور چه از لحاظ رعایت ۵۱ استاندارد اجباری و چه از لحاظ مصرف سوخت را شنیدند. اتفاقی که می‌تواند روی فروش این خودروها در بازار اثر منفی بگذارد.

نظام‌الدین برزگری برای نخستین بار در سال جاری نمایندگان رسانه‌های خبری و اطلاع‌رسانی را به ساختمان ونک دعوت کرد که بگوید پژو روآ و پژو ۴۰۵، سایپا ۱۴۱ و پراید صبا فاقد استانداردهای ۵۱ گانه هستند.

این در حالی است که در هفته‌ای که گذشت پژو ۴۰۵ بنزین‌سوز با قیمتی معادل ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد و مدل دوگانه‌سوز این خودرو ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. پارس بنزین‌سوز نیز ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت و مدل دوگانه‌سوز این خودرو یک میلیون تومان گران‌تر یعنی ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت هر دو مدل این خودروها چه در نوع بنزینی و چه در نوع دوگانه‌سوز هیچ نوسانی را نسبت به هفته‌های قبل نشان نمی‌دهد.

در خانواده سمند نیز سمند معمولی بنزین‌سوز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد، این در حالی است که سمند ال.ایکس بنزین‌سوز ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش شد که این قیمت نسبت به هفته گذشته هیچ تغییری را نشان نمی‌دهد. همچنین سورن ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ (مجهز به ترمز ضدقفل) در هفته‌ای که گذشت حدود ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. مدل پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۹ نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش رفت.

روآ نیز در هفته‌ای که گذشت در دو مدل بنزینی و دوگانه‌سوز به ترتیب ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. مدل V۸ نیز با قیمتی معادل ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رفت. قیمت مدل V۲۰ نیز روی عدد ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثابت باقی ماند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، پراید معمولی بنزین‌سوز بدون تغییر هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. مدل دوگانه‌سوز این خودرو نیز هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. ریو نیز که در هفته گذشته افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کرد، در آخر هفته‌ای که گذشت در بازار با قیمت ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. زانتیا نیز با همان قیمت هفته گذشته یعنی ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد. ضمن این‌که تندر۹۰ در مدل E۲ (رنگ سفید) در هفته گذشته ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت مدل‌های E۰ و E۱ تندر ۹۰ بدون نوسان به ترتیب ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.