گروه خودرو- در حالی که گفته می‌شد طبق توافق هیات‌مدیره‌های ایران‌خودرو و سایپا، کل پروژه پلت‌فرم مشترک X۹۰، به پارس خودرو واگذار شده، خبرها از منتفی شدن این موضوع حکایت دارد. به گفته معاون تندر-۹۰ ایران‌خودرو، تفاهم‌نامه مورد نظر، از دید ایران‌خودرو منتفی به حساب می‌آید و این شرکت نه تنها تندر را به عنوان تک محصول فعلی پلت‌فرم مشترک X۹۰، به پارس خودرو واگذار نکرده، بلکه تولید این محصول هم‌اکنون به ۷۵ دستگاه در روز نیز رسیده است.

آن طور که محمدرضا معتمد به خبرنگار ما گفت، ایران‌خودرو هفته آینده تولید تندر دوگانه سوز را نیز از سر می‌گیرد و طبق برنامه پیش‌بینی شده، از اوایل مرداد ماه، تولید روزانه تندر-۹۰ در این شرکت به ۹۰ دستگاه خواهد رسید.

به نظر می‌رسد مشکل حقوقی تفاهم‌نامه تمرکز تولید تندر-۹۰، سبب شده ایران‌خودرو وقعی به آن ننهاده و به تولید تندر ادامه دهد. در واقع داستان از آن قرار است که چون تفاهم‌نامه تمرکز پروژه X۹۰ را همه اعضای هیات‌مدیره ایران‌خودرو و سایپا، به امضا نرسانده اند و برای انتقال پروژه از ایران‌خودرو، امضای همه اعضای هیات‌مدیره‌های ایران‌خودرو و سایپا ، نیاز است.

همچنین مدیرعامل سازمان گسترش، رییس هر دو هیات‌مدیره ایران‌خودرو و سایپا به حساب می‌آید، طبق ماده ۱۲۹ قانون تجارت، امضای وی برای انتقال اموال معتبر نبوده؛ بنابراین نمی‌توان تفاهم‌نامه را به امضای همه اعضای هیات‌مدیره این دو خودروساز رساند.

در واقع در این شرایط اگر امضای مدیرعامل سازمان گسترش را در این تفاهم‌نامه معتبر ندانیم، تفاهم‌نامه مورد نظر، از اعتبار قانونی ساقط است.