ایسنا- مدیرکل دفتر حمل بار سازمان راهداری گفت: بسیاری از خودروهای قدیمی را نمی‌توان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) مجهز کرد، اما.... با نوسازی ناوگان و خروج ۱۱۳ هزار دستگاه خودرو باری فرسوده تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از ۸۵ درصد خودروها به تجهیزات روز جهانی مجهز می‌شوند.

داریوش امانی با بیان این‌که تا سال ۱۳۹۳ باید ۱۱۳ هزار و ۸۱۳ دستگاه خودرو فرسوده از سیستم خارج شود، گفت: پیش‌بینی شده است که در سال جاری ۲۳ هزار و ۸۱۳ دستگاه، سال آینده حدود ۲۰ هزار دستگاه، سال ۱۳۹۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه، سال ۱۳۹۲ حدود ۲۵ هزار دستگاه و در سال ۱۳۹۳ تعداد ۲۵ هزار دستگاه خودرو باری سنگین از رده خارج و ناوگان نو جایگزین آنها شود. وی میانگین سنی ناوگان باری را ۶/۱۶ سال عنوان و اظهار کرد: طبق برنامه چهارم توسعه باید متوسط سن ناوگان باری به ۱۰ سال کاهش می‌یافت که به دلیل کمبود اعتبار محقق نشد و به برنامه پنجم توسعه موکول شد که برای رسیدن به میانگین سنی ۱۰ سال باید این میزان نوسازی صورت‌گیرد.

او درباره اجرایی شدن سیستم ABS در ناوگان سنگین باری گفت: اکثر خودروهای جدید که به ناوگان اضافه می‌شوند به سیستم ABS مجهز هستند و یکی از موارد استاندارد و الزام پلیس راه ABS‌دار شدن خودروها است، اما برای تجهیز ناوگان قدیمی به سیستم ترمز ABS، مشکل وجود دارد و بسیاری از خودروها را نمی‌توان به این سیستم مجهز کرد.