گروه خودرو - نوسازی ۲۰ هزار وانت فرسوده از هفته آینده آغاز خواهد شد. امیررضا رجبی، قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: نوسازی ۱۰هزار دستگاه وانت بار فرسوده توسط زامیاد و با مشارکت بانک ملت و ۱۰هزار دستگاه دیگر نیز با همکاری گروه بهمن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گفته رجبی: گروه بهمن با استفاده از منابع داخلی خود اقدام به پرداخت تسهیلات برای جایگزینی وانت بارها خواهد کرد.

به گفته قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت، متقاضیان این طرح وام‌های ۷ و ۹ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

با توجه به اظهارات قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت می‌توان گفت ظاهرا مشکل تامین منابع مالی برای حضور گروه خودروسازی سایپا در طرح نوسازی خودروهای فرسوده تا حدودی برطرف شده است، باز شدن گره تامین منابع مالی گروه خودروسازی سایپا در حالی است که براساس برنامه پیش‌بینی شده از سوی ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، سال گذشته نوسازی ۱۴۰ هزار خودرو فرسوده به عهده شرکت سایپا گذاشته شده بود، اما بروز برخی مشکلات در طرح نوسازی من‌جمله تامین تسهیلات بانکی موجب شد تا ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت پس از رایزنی‌های فراوان تنها موفق به تامین منابع مالی برای شرکت ایران‌خودرو شود و در خصوص دیگر شرکت خودروساز در این خصوص موفقیتی به دست نیاورد.

حال با گذشت یک سال از آغاز طرح نوسازی می‌توان گفت مشکلات برای حضور گروه خودروسازی سایپا در طرح نوسازی در حال برطرف شدن است و متقاضیان محصولات این شرکت می‌توانند به حضور این شرکت در طرح نوسازی امیدوار باشند.