گروه خودرو- طبق تفاهمنامه‌ای که دیروز بین ایران خودرو دیزل و وزارت کشور ، به امضا رسید، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس تا دو ماه آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد. معاون عمرانی وزارت کشور در این مورد گفت: پیش از این نیز برای تحویل ۴۰۰ دستگاه اتوبوس با ایران‌خودرودیزل به تفاهم رسیده‌ایم، حمیدرضا ارشادی‌منش بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته‌، ۶۰۰ دستگاه از این مینی‌بوس‌ها تحویل می شود و باقیمانده آنها نیز دو تا سه ماه آینده به تدریج وارد شبکه حمل‌و‌نقل عمومی خواهد شد. وی افزود: این قرارداد ، طرح خروج مینی بوس‌های فرسوده را شامل نشده و تنها در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و تقویت شبکه حمل و نقل شهری است.

گفته‌های وی در شرایطی است که ظاهرا هنوز بودجه لازم برای ورود اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی، کاملا تامین نشده و وزارت کشور سعی دارد تا پایان سال بودجه موردنظر را تامین کند. در این مورد ، مدیرعامل ایران خودرودیزل نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱۰ دستگاه اتوبوس، آماده تحویل است، گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس تحویلی به وزارت کشور، ۱۳۸ میلیون تومان بوده و مینی بوس‌ها نیز با قیمت ۴۲ میلیون تومان تحویل خواهند شد.هاشم یکه زارع افزود: ایران خودرودیزل همچنین جایگزینی سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از مجموع ۹ هزار کامیون فرسوده‌ای را که قرار است نوسازی شود، برعهده گرفته است.

مدیرعامل ایران خودرودیزل همچنین به برنامه‌های تولید این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: نیمه دوم سال آینده، یک ون جدید را تولید خواهیم کرد.