پایگاه اطلاع رسانی دولت- دولت در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودرو‌های بنزینی، ‌گازوئیلی و دوگانه‌سوز ساخت داخل و وارداتی و موتورسیکلت‌ها را تعیین کرد. هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه‌های نفت و صنایع و معادن و به استناد ماده (۱۱) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودرو‌های بنزینی، ‌گازوئیلی و دو‌گانه سوز ساخت داخل و وارداتی و موتورسیکلت‌ها را تعیین کرد.

بر این اساس، استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ یورو ۲ خواهد بود اما طی سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ این خودروها باید استاندارد یورو ۴ را کسب کنند. موتورسیکلت‌های ۴زمانه نیز تا سال ۱۳۹۳ فرصت دارند استاندارد یورو ۲ را کسب کنند. بر اساس این مصوبه، از ابتدای سال ۱۳۹۴ رعایت استاندارد آلایندگی روز اتحادیه اروپا با تایید سازمان حفاظت از محیط زیست برای کلیه خودرو‌های تولید داخلی و وارداتی (سبک، سنگین و نیمه سنگین) الزامی است.

همچنین خودرو‌های سبک وارداتی نیز باید دو سال زودتر از دوره زمانی یادشده با استانداردهای تعیین شده، انطباق یابند. بر اساس این مصوبه ، دولت وزارت نفت را موظف کرد‌ سوخت منطبق با استاندارد‌های یاد شده را حداقل شش ماه قبل از زمان‌های مقرر تامین و به میزان کافی در جایگاه‌های کل کشور توزیع کند. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور هم مکلف است نسبت به پیش‌بینی منابع مالی و اعتباری لازم برای تأمین سوخت مناسب با استاندارد‌های یاد شده و براساس برنامه زمان‌بندی مورد اشاره اقدام کند. همچنین شرکت‌های تولید کننده خودرو‌ و موتورسیکلت‌ موظفند از ابتدای سال ۱۳۹۰ نسبت به تمهید مقدمات و تدابیر لازم برای ارتقای سطح استاندارد آلایندگی یورو(۴) اقدام و گزارش مربوط را هر سه ماه به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کنند. این مصوبه از سوی معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.