ایکوپرس- به دستور مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، این شرکت در راستای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ستاد ویژه ای را برای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌های تمام شده تشکیل داد. جواد نجم‌الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت محور سازان ایران خودرو‌، طرح هدفمند سازی یارانه‌ها را بسیار مناسب خواند و خاطرنشان ساخت: اجرای مناسب این طرح موجب افزایش بهره‌وری و همچنین کاهش میزان مصرف انرژی در سطح شرکت می‌شود.

نجم‌الدین با تاکید بر اینکه ستاد ویژه ای در سطح گروه صنعتی ایران خودرو برای هدفمند کردن یارانه‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: با کاهش قیمت ۲ تا ۵ درصدی محصولات که تا پایان سال نیز این میزان تثبیت شده است جلوی افزایش قیمت قطعات، کالاها و سایر مواد اولیه را گرفتیم. وی افزود: افزایش بهره‌وری و سود آوری، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات از مهمترین دغدغه‌های گروه صنعتی ایران خودرو است که با تشکیل ستاد ویژه طرح هدفمند کردن یارانه در این شرکت و شرکت‌های تابعه این امر به صورت کامل محقق می‌شود.مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو نباید قیمت محصولات خود را افزایش دهند تاکید کرد: با بومی‌سازی و همچنین افزایش میزان تولیدات می‌توان جلوی افزایش قیمت را گرفت. وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ میزان تولیدات خودرویی کشور به ۳ میلیون دستگاه در سال می‌رسد که سهم گروه صنعتی ایران خودرو حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است. نجم‌الدین تصریح کرد: شرکت محور سازان ایران خودرو باید تلاش خود را برای تولید با کیفیت و قیمت مناسب مضاعف کند.وی ادامه داد: خوشبختانه نیروهای جوان و متخصصی در این شرکت فعالیت می‌کنند که انتظار ما را برای افزایش میزان تولید و کیفیت بالا می‌برند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: با افزایش میزان تولیدات باید به فکر صادرات محصولات خود نیز باشیم که لازمه این امر افزایش کیفیت قطعات و خودرو است.وی همچنین از واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه به بخش خصوصی خبر داد و ادامه داد: با توجه به چابک سازی و افزایش بهره‌وری در گروه صنعتی ایران خودرو برخی از شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.