گروه خودرو- با تصویب طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، در سال ۸۵ حدود ۳۵هزار تاکسی فرسوده با عمر بالای ۱۵ سال در کشور شناسایی شد که از این تعداد تاکسی فرسوده ۲۵هزار نفر در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شرکت کردند. پس از اجرای طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده با عمر بالای ۱۵ سال، سازمان تاکسیرانی طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال را در برنامه دارد.

با تصویب و اجرای به موقع این طرح می‌توان شاهد نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل شهری در کشور باشیم.

طبق گفته ضامنی مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی کشور، در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده سال ۸۵ در قالب تبصره ۱۳ این سازمان تعهد داشته ۵۰هزار تاکسی فرسوده را جایگزین کند که از این تعداد ۲۴هزار و ۸۰۰ نفر در طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کرده‌اند.

ضامنی در خصوص این که چه خودروهایی جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد به خبرنگار ما می‌گوید: سازمان تاکسیرانی خودروهای سمند، پراید و پژو آردی را به منظور جایگزینی تاکسی فرسوده در نظر گرفته است که تاکنون بیشترین استقبال از خودروی سمند و پراید بوده است.

از مجموع ۲۴هزار و ۸۰۰ متقاضی که در طرح شرکت کرده‌اند تعداد ۷هزار و ۱۶۰ نفر متقاضی پراید و ۱۶هزار و ۶۴۲ نفر متقاضی دریافت تاکسی سمند بوده‌اند. همچنین تاکنون ۱۵هزار و ۴۶۴ مالک تاکسی‌‌های فرسوده تاکسی جدید خود را تحویل گرفته‌اند و ۱۶هزار و ۸۹۵ نفر نیز مراحل تعویض تاکسی‌های فرسوده خود را به انجام رسانده‌اند و تاکسی‌های جدید آنها آماده تحویل است.

ضامنی همچنین خبر از تعویض تاکسی‌های فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال در سال ۸۶ می‌دهد و می‌افزاید، طی چند ماه آینده کار تعویض تاکسی‌های فرسوده با عمر بالای ۱۵ سال به اتمام خواهد رسید و این سازمان اقدام به تعویض تاکسی‌های فرسوده با عمر بالای ۱۰ سال خواهد کرد.