مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌‌خودرو در مراسم آغاز سال کاری ۱۳۸۶ در جمع مدیران و کارکنان این گروه اظهار داشت: سال ۸۶ سال تحول و جهش ایران‌خودرو در تولید، کیفیت و صادرات خواهد بود. به گزارش اداره اخبار و انتشارات ایران خودرو منوچهر منطقی سال ۸۶ را سال تثبیت ایران‌خودرو بدون پیکان دانست و تصریح کرد: سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ دوران جهش ایران‌خودرو است که لازمه این کار تقویت نقاط قوت، کاهش ضعف‌ها با حداکثر انسجام داخلی جهت ایجاد انگیزه بالای کاری و رسیدن به بالاترین سطح نوآوری در ایران‌خودرو است.

وی با تاکید بر این نکته که در سال جدید به دنبال جهش در عملکرد ایران‌خودرو هستیم، اضافه کرد: در سال ۱۳۸۶ به دنبال تبدیل قابلیت‌های ایجاد شده در ایران‌خودرو به دارایی و سود برای سهامداران هستیم.

منطقی رسیدن به حجم صادرات ۱۰میلیارد دلاری تا سال ۱۳۹۴ با مشارکت بخش‌خصوصی را از برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور حضور در عرصه رقابت جهانی و حفظ و توسعه کمی و کیفی تولیدات در بازارهای داخلی و گسترش سایت‌های تولیدی در خارج از مرزها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه ایران‌خودرو امسال ۷۰۰میلیون دلار صادرات خواهد داشت افزود: صادرات ۷ خودرو به صورت CBU،SKD ،CKD محصولات ریلی و خدمات فنی و مهندسی در دستور کار سال جدید قرار دارد.

منطقی ارائه محصولات جدید را از برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جدید خواند و گفت: ون R۹۰ هفت‌نفره روی پلت‌فرم X۹۰، خودروی ارزان قیمت ۶میلیونی، پژو ۳۰۷، مدل جدید ۴۰۵، مدل جدید ۲۰۶ تیپ یک، ون سوبول و مینی‌بوس جدید ۵۱۸ محصولات جدیدی هستند که امسال به بازار عرضه خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو از تولید ۶۳۵هزار خودروی سواری در ۵۵ تنوع مختلف در سال ۸۶ خبر داد و اظهار داشت: از این میزان تولید ۵۳۸۴۰۰ دستگاه برای بازار داخلی و ۹۶۶۰۰ دستگاه برای صادرات خواهد بود که سهم ایران خودرو خراسان ۶۶هزار دستگاه بوده و ۳۶۵هزار دستگاه از کل تولید نیز گازسوز خواهد بود.

منطقی تحول در خدمات پس از فروش را از برنامه‌های مهم ایران خو درو در سال ۸۶ ذکر و خاطرنشان ساخت: ایران خودرو در صادرات به کشورهای مختلف، سطح پیشرفته‌ای از خدمات پس از فروش را تجربه کرد که در سال جدید این تجربه را در ایران پیاده‌سازی خواهیم کرد.

منطقی در این مراسم با ذکر دستاوردهای ایران خودرو در سال گذشته گفت: در سال گذشته با توسعه برند ملی ایران،‌ راه‌اندازی خطوط تولید سمند در کشورهای سوریه، ونزوئلا، بلاروس و آذربایجان به ثمر نشست.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از رونمایی نسل جدید سمند، شاهد تقاضای چشمگیری از سوی بازارهای منطقه و حتی اروپایی باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: سایت سمند سوریه که در مدت دو سال به اتمام رسید از نظر سطح تکنولوژی با بسیاری از سایت‌های مدرن خارجی برابری می‌کند و مهم اینکه این سایت در زمان بسیار کوتاهی به اتمام رسید که نشان دهنده توان بالای مهندسی و مدیریت در ایران خودرو است.

منطقی دستاورد مهم دیگر سال گذشته را رشد صادرات و تنوع آن عنوان کرد و افزود: در سه سال اخیر رشد صادرات ایران خودرو به نقاط مختلف جهان با تولید و صدور سمند و عرضه انحصاری پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در جهان اتفاق افتاد و سال ۸۵ بیش از ۲۳هزار دستگاه خودرو به کشورهای آسیای میانه، خاورمیانه، شمال آفریقا، سوریه و روسیه صادر شد.

وی ارزش کل صادرات گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۸۵ را بالغ بر ۳۱۰میلیون دلار شامل ۱۸۵میلیون دلار خودرو سواری، ۵/۳۶میلیون دلار خودروی تجاری، ۶۰میلیون دلار قطعات، ۱۶میلیون دلار محصولات ریلی، ۱۴میلیون دلار خدمات فنی مهندسی و ۲/۳میلیون دلار قطعات یدکی ذکر کرد.

مدیرعامل ایران خودرو طراحی و تولید موتور ملی را یکی از دستاوردهای مهم و افتخارآمیز سال ۸۵ و از نمونه‌های بارز حرکت هدفمند ایران خودرو در جهت بومی‌سازی عنوان کرد.

مدیرعامل ایران خودرو بازپرداخت کلیه بدهی‌های معوقه در سال ۸۵ کاهش کلیه بهره‌های بانکی به ۱۴درصد، کاهش هزینه‌های غیر ضروری و برون سپاری کارهای غیر مولد و همچنین تشکیل ستاد سیاست‌گذاری پروژه‌ها و نظارت بر سرمایه‌گذاری را گام‌های بلندی دانست که در جهت خرد مالی در سال ۸۵ برداشته شد.