مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: این گروه تعهد دارد که امسال ۱۰۰هزار دستگاه خودروی گازسوز را جایگزین خودروهای فرسوده کند که تاکنون ۵هزار دستگاه از این تعهدات، واگذار شده است. احمد قلعه‌بانی، با بیان این مطلب کمبود مخزن گاز را از علل اصلی کندی جایگزینی خودروهای فرسوده در کشور عنوان کرد و گفت: براساس توافق‌های انجام شده، سایپا از سال آینده تهیه و تولید مخزن گاز مورد نیاز خود را به‌عهده خواهد گرفت و در این صورت مشکل مخزن گاز نیز برطرف خواهد شد. وی با بیان اینکه ۵هزار دستگاه خودروی گازسوز نیز آماده واگذاری به مالکان خودروهای فرسوده است، افزود: در صورت همکاری سایر نهادها و فراهم شدن مخزن گاز، این رقم به حدود ۱۱۵هزار دستگاه افزایش می‌یابد. قلعه‌بانی در ادامه اظهار داشت: پراید و نیسان گازسوز دو محصول گروه سایپا برای جایگزینی خودروهای فرسوده هستند که با جایگزینی این خودروها به جای خودروهای فرسوده، میزان مصرف سوخت، آلایندگی هوا، تصادفات و خسارت ناشی از آنها و ...، به شدت کاهش می‌یابد. وی سپس پراید با بدنه پایه گازسوز را نخستین خودروی پایه گاز کشور دانست و افزود: از نظر هزینه سوخت و تعمیر و نگهداری نیز جایگزینی پراید و نیسان با خودروهای فرسوده برای مالکان آنها بسیار سودمند است.

قلعه‌بانی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر روند جایگزینی خودروهای فرسوده در سایپا شتاب گرفته است، گفت: تاکنون برای حدود ۱۱۵هزار مالک خودروهای فرسوده متقاضی خرید محصولات سایپا پرونده تشکیل شده و حدود ۶۰هزار نفر از آنها به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرعامل سایپا، گفت: همچنین در این مدت حدود ۲۰هزار دستگاه خودرو نیز در مراکز اسقاط معرفی شدند که ۱۰هزار دستگاه خودرو بازیافت و دوباره در چرخه تولید صنعتی قرار گرفته‌اند. قلعه‌بانی، با اشاره به برنامه جمع آوری ۵۰۰هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال آینده در کشور، اظهار داشت: شرکت سایپا با توجه به توانمندی موجود و تقاضا برای خرید محصولات این شرکت، قصد دارد سال آینده حدود ۳۰۰هزار دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج و خودروهای صفر کیلومتر کم‌مصرف و کم آلاینده را جایگزین آنها کند.