فارس - در حالی که بازار خودرو و مشتریانش چند ماهی است منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروها هستند و برای این کار امید زیادی به شورای رقابت بسته بودند، باز هم جلسه شورا به دلیل عدم‌حضور برخی اعضا، رسمیت پیدا نکرد و برگزار نشد. در حالی که بعد از گذشت ماه‌ها از نابسامانی بازار خودرو، مشتریان این بازار همچنان چشم انتظار تعیین تکلیف قیمت‌ها، سر و سامان دادن به بازار و ترسیم یک استراتژی واقعی برای صنعت خودرو در دولت نوپا هستند، جلسه اخیر شورای رقابت باز هم رسمیت پیدا نکرد که دلیل آن، عدم‌حضور برخی از اعضای این شورا بود.

این عدم‌حضور برخی از اعضای شورای رقابت به دلیل پذیرفتن برخی مناصب جدید توسط آنها در دولت جدید است و این چندمین مرتبه است که جلسات شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن، رسمیت نمی‌یابد.

این در شرایطی است که صنعت خودرو و بازار این محصول به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور ماه‌ها است که منتظر تعیین تکلیف و بهبود شرایطش است و در این میان، ظاهرا تنها یک سری افراد مشخص، امکان حضور در این شورا را دارند که البته برخی از این افراد نیز به دلیل پذیرفتن مناصب جدید، فرصت حضور در جلسات شورای رقابت را ندارند.

جمشید پژویان، رییس شورای رقابت در این مورد با بیان اینکه تعداد حاضران در جلسه روز چهارشنبه قبل شورای رقابت به حد نصاب نرسید می‌گوید: به دلیل عدم‌حضور برخی اعضا در جلسه اخیر شورای رقابت، این جلسه رسمیت پیدا نکرد و فقط یک سری مذاکرات به صورت غیر رسمی انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد قیمت‌گذاری خودروها و با توجه به درخواست جدید خودروسازان برای به روز رسانی قیمت‌ها، اخیرا جلسه‌ای با وزیر صنعت، معاونان وی یا مدیران خودروساز داشته‌اید، نیز می‌گوید: خیر، جلسه‌ای نداشته‌ایم.

این در حالی است که خریداران بازار خودرو منتظر ورود شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودسرانه خودروسازها هستند تا از این طریق، جلوی گران‌فروشی این شرکت‌ها و عرضه اجباری برخی آپشن‌ها روی خودرو و حتی تولید پایین خودرو و در نتیجه رشد قیمت‌ها هستند.

شورای رقابت در حالی به عنوان یکی از نهادها برای سامان دادن به وضعیت صنعت خودرو و بازار انتخاب شده که به نظر می‌رسد ابتدا باید به وضعیت خود شورا و برگزاری جلسات آن، سر و سامان داده شود.

در کنار جدی نگرفتن جلسات شورای رقابت از سوی برخی اعضای این شورا، شاهد برخی اختلاف نظرها در بین اعضای شورا هم هستیم و این مساله باعث ارائه تذکراتی از سوی بعضی از اعضا به بعضی دیگر شده است.