گروه خودرو-در حالی نوسازی ناوگان فرسوده در بخش کامیون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، تاکسی و سواری به دنبال کاهش تولیدات خودروسازان با چالش‌های فراوانی همراه شده است که مهم ترین تصمیم جلسه اخیر شورای سیاست گذاری خودرو، تشکیل کارگروهی برای نوسازی ناوگان فرسوده بوده است. بر همین اساس هرچند جلسه پنج شنبه گذشته خودروسازان، اعضای ستاد حمل‌و‌نقل سوخت کشور و اعضای وزارت صنعت بدون حضور وزیر صنعت برگزار شد؛ اما طی این جلسه با پیشنهاد قائم مقام وزیر تشکیل این کارگروه قطعی شد. به گفته داود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران که او هم در این جلسه حضور داشته، قرار است این کارگروه با حضور اعضایی از ستاد حمل‌و‌نقل و سوخت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در تسریع روند نوسازی ناوگان فرسوده کشور فعالیت کنند.

اما تشکیل این ستاد در حالی به پیشنهاد قائم مقام وزیر با موافقت اعضای حاضر در جلسه همراه شده است که رییس ستاد حمل‌و‌نقل و سوخت با تشکیل این کارگروه چندان موافق نیست. مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد می‌گوید: در جلسه اخیر حرف‌هایی زده شد؛ اما دقیقا مشخص نشد که قرار است چه کاری انجام شود. شفیعی با اشاره به اینکه او مخالفتش را در جلسه هم اعلام کرده است، می‌گوید: قائم مقام وزیر در پاسخ به اعتراض من گفتند که قرار است در این ستاد بحث‌های کارشناسی مطرح شود و این بحث‌ها در ستاد اجرایی شود. مخالفت شفیعی به این علت است که به عقیده او چنین ستادی در حال حاضر وجود دارد و مشغول فعالیت است. او در این رابطه می‌گوید: بحث‌های اجرایی این ستاد در حالی مشخص نشد که چنین ستادی در حال حاضر وجود دارد.

به عقیده شفیعی در جلسه اخیر وزارت صنعت قرار شد برای نوسازی ناوگان فرسوده خصوصا در بخش خودروهای سنگین برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا خودروسازان داخلی در این بخش فعال تر شوند.

رییس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت عقیده دارد بحث‌های مطرح شده در جلسه در رابطه با خودروهای فرسوده، بحث‌هایی کاربردی نبوده‌اند و بیشتر به مسائل کلان اشاره داشته است.