ایرنا - رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قوی ترین خودروساز منطقه بوده و در صورت برنامه‌ریزی درست می‌تواند، به قطب جدید خودروسازی در جهان مبدل شود. رضا رحمانی، با اشاره به برگزاری همایش صنعت خودرو و تاثیر توافقنامه ژنو در حضور شرکت‌های خارجی فعال در این بخش در ایران، گفت:قبل از توافق بین ایران با کشورهای ۱+۵، برای حضور در همایش توافق شده بود؛ اما با این توافقنامه از این همایش استقبال بیشتری شد.

وی ادامه داد: بازار خودرو در ایران و منطقه خاورمیانه با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری، رو به رشد بوده و با تقاضای روز افزون روبه‌رو است.رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خودروساز عمده‌ای در این منطقه وجود ندارد و ایران قوی‌ترین خودروساز به شمار می‌رود و در صورتی که برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، ایران می‌تواند قطب جدید صنعت خودرو در جهان شود.

وی ادامه داد: حضور کشورهای مطرح صنعت خودرو در ایران بازی دوسربرد است که هم می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت محصولات شده و هم تنوع محصولات را بالا برد.

رحمانی با تاکید بر اینکه مسوولان نباید درباره ارزان و یا گران شدن خودرو اظهار نظر کنند، گفت: قیمت خودرو متاثر از عوامل متعددی است و دولت می‌تواند با اجرای سیاست‌های منطقی، زمینه ارتقای کیفیت محصولات وبالا رفتن تیراژ تولید خودرو را در کشور فراهم کرده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.