تسنیم - شرکت خودروسازی رنو فرانسه از افزایش ۳۲ درصدی فروش خود به ایران در دسامبر ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد در ۱۲ماهه سال ۲۰۱۳ نیز بالغ بر ۳۶ هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده است. شرکت خودروسازی رنو فرانسه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فروش این شرکت به ایران در آخرین ماه سال ۲۰۱۳ با رشد قابل‌توجه ۳۲ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. فروش این خودروساز فرانسوی به ایران در نوامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۶۰۰ دستگاه بود. این رقم در ماه دسامبر به ۲۱۱۸ دستگاه افزایش یافته است.

فروش ماهانه رنو به ایران از اوت ۲۰۱۳ روندی صعودی در پیش گرفته و بیش از ۲ برابر شده است.

کل فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶۴ درصدی داشته است. رنو در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

پیش از اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران که از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا گذاشته شد فروش رنو به ایران به‌طور متوسط ۹ تا ۱۰ هزار دستگاه در ماه بود. خودرو لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود. فروش جهانی رنو در ماه دسامبر ۲۰۱۳ با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۶۱ هزار دستگاه رسیده است.