تسنیم - مدیرعامل سابق ایران خودرو گفت: در شرایط فعلی کشور، افزایش قیمت خودرو منطقی نبوده و نیازی به افزایش این نرخ نیست. جواد نجم‌الدین در این رابطه اظهار کرد: تعیین قیمت خودرو تابع متغیرهای زیادی است و با تغییر هر متغیر قیمت خودرو نیز دستخوش تغییر می‌شود. وی افزود: عواملی مانند نرخ ارز، مواد اولیه و مواردی از این دست قیمت خودرو را تعیین می‌کنند و اگر قیمت این عوامل پایین بیاید به‌طور حتم قیمت خودرو نیز باید کاهش یابد.

مدیرعامل سابق ایران خودرو بیان کرد: شرایط فعلی کشور شرایط خوبی است و نرخ ارز نیز به ثبات نسبی رسیده است و با این شرایط افزایش بیشتر قیمت خودرو لزومی ندارد.

نجم‌الدین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برکناری‌اش از ایران خودرو، تغییرات را در مدیریت امری طبیعی عنوان و تصریح کرد: تغییر مدیران در سطوح بالایی و میانی حق مدیران عالی است و ایران خودرو نیز یکی از این موارد است.

وی افزود: من سرباز نظام هستم و هرجا که نیاز باشد به مردم کشور و نظام خدمت می‌کنم.

مدیرعامل سابق ایران خودرو با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال در صنعت به‌ویژه صنعت خودرو فعالیت کرده است تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که به احتمال زیاد باید از تجربیاتم در جای دیگری استفاده شود.

نجم‌الدین عنوان کرد: پیشنهادهایی برای حضور در بخش‌های دیگر مدیریتی داشته ام و درباره آن مطالعه کردم و در آینده‌ای نزدیک در جایی که بیشتر موثر باشم خدمت می‌کنم. وی درباره تاسیس خط تولید ایران خودرو در سمنان و دلیل عدم افتتاح آن در موعد مقرر خاطرنشان کرد: این مهم به‌دلیل اتفاقاتی که در فضای اقتصادی و کسب‌و‌کار کشور افتاد و تاخیری که همه پروژه‌ها از جمله این پروژه با آن مواجه شد مردم استان و شهرستان سمنان را منتظر این افتتاح گذاشت.

مدیرعامل سابق ایران خودرو افزود: فاز نخست این پروژه باید مدت‌ها قبل به بهره‌برداری می‌رسید؛ ولی به‌دلیل همین مشکلات با تاخیر مواجه شد.

نجم‌الدین با بیان اینکه در حال حاضر حتی تکلیف مدیریت این کارخانه نیز مشخص شده است عنوان کرد: این کارخانه خودرو‌سازی در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: بیش از چیزی که برای این کارخانه در سمنان برنامه‌ریزی شده بود، همزمان با بهره‌برداری آن در فاز نخست محقق می‌شود.