ایرنا: معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: شتاب خودروسازان برای تولید محصول مطابق با استاندارد یورو ۴ مناسب است و در زمان تعیین شده یعنی اول شهریورماه سال‌جاری به تعهد خود عمل خواهند کرد.

سعید متصدی اظهار کرد: تاکنون سازمان حفاظت محیط‌زیست با خودروسازان جلسات متعددی داشته است و گزارش‌های ارائه شده از صنایع نشان می‌دهد برخی از آنها به استاندارد یورو ۴ رسیده‌اند. وی افزود: برخی موارد مانند نصب eobd یعنی دستگاهی که برای کنترل الکترونیکی سیستم‌های خودرو استفاده می‌شود، جزو برنامه‌های خودروسازان است، برخی صنایع خودرو سازی موفق به نصب آن روی خودرو شدند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همچنین دستگاه eobd کمک می‌کند تا شرایط خودرو از نظر زیست محیطی نیز مشخص شود، اکنون برخی خودروسازان این سیستم را که مکمل یورو ۴ است روی خودروهای تولیدی خود نصب کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال رصد و بررسی وضعیت خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا هستیم و گزارش‌ها نشان می‌دهد آنها هم در فرصت تعیین شده به نتیجه خواهند رسید.

متصدی تاکید کرد:آخرین مهلت خودرو سازان برای تولید محصول با استاندارد یورو ۴ اول شهریورماه سالجاری است و به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود؛ زیرا مصوبه دولت است.

وی گفت: البته نباید نگران زمان باشیم چون فعالیت خودروسازان با زمان تعیین شده پیش می‌رود و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌طور مداوم روند کار آنها را رصد می‌کند از این رو جای نگرانی ندارد؛ زیرا با روندی که فعالیت خودروسازان پیش می‌رود در زمان تعیین شده به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان جلساتی داشته است و گزارش‌ها نشان می‌دهد خودروسازان در مسیر تولید محصول با استاندارد یورو ۴ قرار دارند از این‌رو مطمئن هستیم که در تاریخ تعیین‌شده به نتیجه خواهند رسید.