گروه خودرو: نمایشگاه‌های خودرو در هر کشوری می‌تواند به‌عنوان یک رویداد صنعتی شناخته شود حال آنکه در نمایشگاه‌هایی همچون پاریس، دیترویت و فرانکفورت می‌توان شاهد اوج‌گیری صنعت خودروی جهانی بود. در چنین نمایشگاه‌هایی شرکت‌های خودروساز علاوه‌بر اینکه جدیدترین محصولات تولیدی خود را به نمایش می‌گذارند، ایده‌ها و طرح‌های اولیه برای خودروهای آینده را نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که نمایشگاه‌های خودرو در کشور ما مسیر متفاوتی نسبت به دیگر کشورها طی می‌کند؛ چراکه در این نمایشگاه‌ها که بیشتر در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود نه از محصول جدید خبری هست و نه ایده‌ای برای شکل‌گیری محصولی که در آینده ممکن است تولید شود.

با توجه به اینکه در هر نمایشگاه تنها یکی از دو خودروساز بزرگ کشور حضور دارد، به‌نظر می‌رسد که بیش از علاقه‌مندان به صنعت خودرو و خودروسازان، برگزار‌کنندگان این نمایشگاه‌ها منتفع می‌شوند، اما گذشته از حضور پرشور خودروسازان چینی و همچنین خودروهای موجود در کوچه و بازار که با رنگ‌های متفاوتی در نمایشگاه‌های مذکور در معرض دید قرار می‌گیرد، آنچه این روزها در نمایشگاه‌های خودرو معمول شده، نمایش خودروهای وارداتی توسط خودروسازان است که به اعتقاد برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو نشان‌دهنده ورود جدی تولید‌کنندگان کشور به موضوع واردات خودرو است.

موضوعی که پیش از این توسط یک عضو شورای سیاست‌گذاری نیز مطرح شده بود. هر چند تجربیات قبلی نشان می‌دهد که خودروسازان وارد‌کنندگان خوبی نیستند، اما نمایش خودروهای وارداتی در نمایشگاه‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود لااقل می‌تواند رمقی به این مکان‌ها بدهد.