گروه خودرو: مراسم رونمایی از وانت جدید «گروه بهمن» در حالی غروب سه‌شنبه برگزار شد که طی آن، برخی مسوولان دولتی ضمن تاکید بر به‌کارگیری استانداردهای جدید در خودروهای تولید داخل، از مشتریان خواستند تا خودروسازان کشور را تنها نگذارند.

در این مراسم، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اروپایی‌ها هم‌اکنون از استاندارد یورو ان کپ (ANCAP) (استاندارد کیفی روز اروپا) در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، گفت: این استاندارد، توسط سازمان ملی استاندارد ایران بومی سازی شده و تحت عنوان «ایران ان کپ» در صنعت خودرو کشور اجرایی خواهد شد.


محمد شریعتمداری افزود: در آینده نزدیک به‌واسطه توافق صورت گرفته با خودروسازان داخلی، کنترل کاملی روی کیفیت همه قطعات و درنتیجه خودروی تولید شده، در کشور صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به موارد خطوط قرمز دولت در بحث ورود شرکت‌های خارجی به کشور، تاکید کرد: خارجی‌ها باید بدانند که زمان نگاه به ایران به‌عنوان بازاری برای فروش کالا، به پایان رسیده و دولت اجازه نخواهد داد کشور به بازار کالاهای بی‌کیفیت خارجی تبدیل شود. به گفته شریعتمداری، خارجی‌ها باید با تولیدکنندگان داخلی، شرکت مشترک تاسیس کنند؛ زیرا اجازه سرمایه‌گذاری‌هایی که نتیجه آن، فقط تغییر مدل چراغ‌ خودروها بود را نخواهیم داد.


در ادامه مراسم اما رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با اشاره به بالا رفتن حساسیت‌ها روی خودرو، گفت: خودرو کالای مورد نیاز مردم است و اگر آن را تولید نکنیم باید میلیارد‌ها دلار صرف واردات کنیم که منطقی نیست.

رضا نوروززاده افزود: بنگاه‌های عظیم تولیدی به صنعت خودرو متصل هستند و نمی‌توان به سادگی از این صنعت گذشت.

وی در نهایت به‌نوعی خواستار شکستن تحریم بازار خودرو شد و گفت: از مردم می‌خواهیم ضمن آنکه انتقادات آنها را می‌پذیریم مانند همیشه به واحد‌های تولیدی و برادران زحمت‌کش خودشان کمک کنند.

در مراسم سه‌شنبه اما خط تولید خودرو دوکابین ایسوزو D - MAX در «گروه بهمن» افتتاح شد و مدیرعامل این شرکت نیز ابراز امیدواری کرد که در پسا تحریم، سهم همکاری‌های گروه بهمن با شرکای خارجی توسعه و گسترش پیدا کند.


به گفته محمدرضا سروش، عمیق‌تر شدن سطح تعاملات صنعتی موجب توسعه در حوزه خودروهای تجاری خواهد شد.