رویترز: سفیر امارات در واشنگتن تاکید کرد،‌ اقداماتی که کشورهای عربی علیه قطر در پیش گرفته‌اند، شامل هیچ‌گونه ابعاد نظامی نیست اما احتمال تحمیل فشارهای اقتصادی بیشتر وجود دارد. یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: اقدامات ما در مورد قطر هرگز بعد نظامی ندارند. وی افزود: هفته گذشته چهار بار با ژنرال جیمز ماتیس دیدار و گفت‌وگو کردم و به او اطمینان دادم که اقدامات ما علیه قطر هرگز و به هیچ شکلی بر پایگاه «العدید» یا حمایت از این پایگاه تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در عین حال گفت: به اعتقاد ما آمریکا باید پایگاهش را از قطر جابه‌جا کند چون این پایگاه یک ضمانت سیاسی علیه هرگونه فشار بیشتر است.

اگر بخواهم صادقانه بگویم فکر می‌کنم دلیل اینکه اقدامی علیه دوحه انجام نمی‌شود شاید به‌خاطر این پایگاه هوایی باشد. هر چند شاید یک نفر در کنگره بیاید بگوید نباید ما جابه‌جایی پایگاه را بررسی کنیم شاید لازم نباشد کل پایگاه منتقل شود. سفیر امارات در واشنگتن با اشاره به توافق‌نامه دفاعی که ماه گذشته میلادی میان دو کشور امارات و آمریکا به امضا رسید و اجازه اعزام نیروها و مهمات بیشتر به امارات را به آمریکا داد، گفت: اگر کسی پیشنهاد جابه‌جایی پایگاه را بدهد، امارات برای آغاز گفت‌وگو در این خصوص آماده خواهد بود.