خبرگزاری مهر - صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد تولید ناخالص داخلی امارات امسال به بالاترین سطح خود خواهد رسید و رشدی ۵/۱۱درصدی را تجربه خواهد کرد. به گزارش گلف نیوز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که رشد خارق‌العاده بخش‌های خدمات و ساخت و ساز موجب رشد مناسب امارات شده‌اند، اما رشد اقتصاد امارات که دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۷ به علت محدودیت‌ توسعه بیشتر و عدم افزایش سقف تولید نفت به ۸/۵درصد سقوط خواهد کرد.

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی امارات امسال از سریع‌ترین رشدها در جهان است، اما این رشد سریع، ادامه نخواهد یافت. رشد تولید ناخالص داخلی شش عضو شورای همکاری خلیج فارس ۷درصد برآورد شده است.

صندوق بین‌المللی پول افزوده است: افزایش درآمدهای نفتی موجب رشد تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای عربی شده است و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این کشورها به ۷۰۰میلیارد دلار می‌رسد، اما نکته قابل توجه این است که رشد بالای فوق از سوی دولت نیست، بلکه اکثرا از سوی بخش خصوصی و یا به صورت مشارکتی است.

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۰۶ را ۸/۵درصد و در سال ۲۰۰۷ برابر با ۵/۶درصد و رشد اقتصادی کویت را امسال ۲/۶درصد و در سال آینده ۷/۴درصد برآورد کرده است.