گروه بین‌الملل- بر‌اساس آخرین نظر‌سنجی‌های انجام شده، میزان محبوبیت نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه به بالاترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته رسیده و این در حالی است که رقبای سوسیالیست سارکوزی با اختلاف بسیار زیادی از او پیش هستند. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این نظر‌سنجی در حالی انجام می‌شود که سارکوزی که از او به عنوان نا‌محبوب‌ترین رییس‌جمهوری تاریخ فرانسه نام برده می‌شود، در فاصله کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی در تلاش است تا بار دیگر به عنوان رییس‌جمهوری انتخاب شود.

‌نظر‌سنجی موسسه CSA که برای روزنامه Les Echos انجام شده‌، چهارمین نظر‌سنجی پس از دستگیری دومینیک استراوس کان، رییس پیشین صندوق بین‌المللی پول است که نشان می‌دهد محبوبیت سارکوزی رو به افزایش است. استراوس کان که ماه گذشته به اتهام تلاش برای تجاوز جنسی در هتلی در نیویورک دستگیر شد مهمترین نامزد سوسیالیست‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به شمار می‌رفت و بر اساس نظر‌سنجی‌ها قادر بود سارکوزی را شکست دهد.

بر‌اساس آخرین نظر‌سنجی انجام شده، ۳۵ درصد از مردم فرانسه اعلام کرده‌اند که به سارکوزی اعتماد دارند که این میزان سه درصد بیش از نظر‌سنجی ماه مه و بالاترین میزان از ماه مه سال ۲۰۱۰ میلادی است. با این همه ۶۱ درصد از فرانسوی‌ها تاکید کرده‌اند که به رهبری محافظه‌کار (راست‌گرا) اعتقادی ندارند.

همزمان سوسیالیست‌های مقتدر اختلاف خود را با سارکوزی افزایش داده‌اند به طوری که خانم مارتین اوبری رهبر حزب سوسیالیست موفق شده‌است تصویری مثبت از خود بسازد و از محبوبیتی ۵۳ درصدی برخوردار است که ۱۱ درصد بیش از محبوبیت او در ماه گذشته است.

اوبری که معمار طرح ۳۵ ساعت کار برای فرانسویان در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به شمار می‌رود تاکنون اعلام نکرده ‌است که در انتخابات آینده شرکت می‌کند اما انتظار می‌رود که او خود را برای انتخابات آینده نامزد کند. محبوبیت فرانسوا اولاند، رهبر پیشین حزب سوسیالیست که پیش‌تر اعلام کرده‌است در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد هم با ۹ درصد افزایش به ۵۲ درصد رسیده‌است. این نظر‌سنجی در روز ۱۷ خرداد - هفتم ژوئن- از میان ۱۰۰۳ نفر از رده سنی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند برگزار شد.