گروه بین‌الملل- دیروز،سه‌شنبه، قیمت نفت کاهش یافت و به حدود بشکه‌ای ۹۴ دلار رسید؛ زیرا افزایش ارزش دلار موجب شد قیمت کالاهایی همچون نفت برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند، گران‌تر شود.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۰۸/۹۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۰۵/۱ دلار کاهش در رقم ۱۵/۹۵ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت‌خام برنت ۳۵/۱۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد. این درحالی است که دیروز ارزش یورو از ۴۰۴۸/۱ دلار در روز دوشنبه به ۳۸۹۳/۱ دلار کاهش یافت. مرکز کامرون هانوور گزارش داد:« ممکن است ارزش دلار برای مدت طولانی با افزایش روبه‌رو شود. اما پرسش اصلی این است که آیا بازار نفت همچون اکثر روزهای چهار سال گذشته از روند یورو پیروی خواهد کرد یا خیر.»درمیان نگرانی‌ها مبنی براینکه بحران بدهی یونان به ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و ایرلند سرایت خواهد کرد، ارزش یورو در هفته‌های اخیر کاهش یافته است. روز دوشنبه مقامات اروپایی با بسته دوم نجات مالی یونان مخالفت کردند.

مرکز کامرون هانوور اعلام کرد: «توجهات از یونان به ایتالیا معطوف شده است و به نظر می‌رسد یکی از کشورهای جنوبی اروپا دچار مشکل شده است.»در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت، قیمت بنزین به ۰۴/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۲۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.