گروه بین‌الملل- بن برنانکه رییس فدرال رزرو آمریکا از عزم این بانک برای سرپا نگه داشتن اقتصاد آمریکا در صورت لزوم خبر داد، اما تاکید کرد که هیچ گام فوری برنمی‌دارد.

به گزارش یورو نیوز، وی که در کنفرانس بانک مرکزی سخنرانی ‌می‌کرد، کاهش بیکاری را برای داشتن اقتصادی سالم ضروری دانست. بن برنانکه گفت که این بانک پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی آمریکا کاهش داده است و سیاست‌های خود را برای تقویت روند بهبود اقتصادی آمریکا دنبال می‌کند. اما رییس فدرال رزرو آمریکا هیچ جزئیات تازه‌ای در مورد برنامه‌های این بانک اعلام نکرد. بدین ترتیب بن برنانکه، سرمایه گذارانی که در انتظار یک برنامه شفاف و مشخص در مورد سیاست‌های مالی انبساطی این بانک بودند را ناامید کرد.

خبر سخنان برنانکه در شرایطی منتشر شد که تازه‌ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد رشد کرده است. به گزارش فارس به نقل از رویترز رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل فقط یک درصد بوده است در حالی که رشد ۳/۱ درصدی برای این دوره پیش‌بینی شده بود. از سوی دیگر تمایل به خرید کالاهای مصرفی از سوی مصرف‌کنندگان افزایش یافته است و شرکت‌های آمریکایی در این مدت سریع‌ترین‌ افزایش سود را در طول سال‌جاری تجربه کردند.

در حالی خبر کاهش میزان صادرات و آهستگی روند رشد اقتصادی آمریکا منتشر شده است که پیش از این موسسه اعتبارسنجی استاندارداندپورز با پیش بینی این چشم انداز منفی، رتبه اعتباری آمریکا را یک درجه کاهش داد.