گروه بین‌الملل- دیروز، جمعه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۵ دلار افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش‌های اقتصادی آمریکا بودند تا نشانه‌ای از میزان قدرت اقتصادی این بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به دست آورند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۹۷ سنت رشد کرد و به ۱۴/۸۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۳۴/۱ دلار کاهش در رقم ۲۳/۸۴ دلار ثابت شد. دیروز در لندن، نفت خام برنت ۵۹ سنت افت کرد و ۷۰/۱۱۱ دلار در هر بشکه معامله شد. در میان خوش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی براینکه اروپا به زودی برنامه‌ای را برای کنترل بحران بدهی‌هایش ارائه خواهد کرد، نفت در اغلب روزهای هفته گذشته در محدوده ۸۰ دلار معامله شد. این در حالی است که معامله‌گران به دقت آمار اقتصادی آمریکا شامل فروش خرده‌فروشی، اعتماد مصرف‌کنندگان و موجودی تجاری را بررسی خواهند کرد تا بتوانند میزان تقاضا برای نفت را تخمین بزنند.

مرکز مشاوره انرژی ریتربوش اند اسوشیتس در گزارشی عنوان کرد پیشرفت در حل بحران بدهی‌های اروپا عامل اصلی افزایش قیمت نفت خواهد بود. در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت بنزین به ۷۰/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۵۲/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.