گروه بین‌الملل- به دنبال کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ کاهش یافت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ مروین کینگ رییس بانک مرکزی انگلیس هشدار داد شرایط رشد اقتصادی این کشور طی ماه‌های آینده نیز پایین و نامطمئن خواهد بود. بر اساس این گزارش موسسه آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ بیش از ۲/۰ درصد کاهش داشته است. میزان سرمایه‌گذاری تجاری در اقتصاد انگلیس نیز در این مدت با افت ۶/۵ درصدی روبه‌رو شده است که این بیشترین میزان کاهش از سه ماه نخست ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

بر این اساس میزان هزینه‌های مصرفی در اقتصاد انگلیس نیز در این مدت با رشد ۵/۰ درصدی روبه‌رو شده است که این نخستین بار در یک سال و نیم اخیر است که هزینه‌های مصرفی انگلیس با افزایش روبه‌رو شده است.

رییس بانک مرکزی انگلیس تاکید کرد این بانک حاضر است برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی انگلیس سیاست‌های انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند. این در شرایطی است که انگلیس با افزایش نرخ بیکاری روبه‌رو است و دولت دیوید کامرون نیز بر اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه اصرار دارد.

این گزارش حاکی است رشد اقتصادی آلمان نیز طی سه ماه پایانی ۲۰۱۱ میلادی با افت ۲/۰درصدی روبه‌رو شده است. رشد اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نیز در این مدت با رشد ۲/۰درصدی روبه‌رو شده است.

کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد رشد اقتصادی منطقه یورو در این مدت با افت ۳/۰ درصدی روبه‌رو شده است. این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی است که منطقه یورو با کاهش رشد اقتصادی روبه‌رو شده است.