ایرنا - یک روزنامه آمریکایی اظهار نظر کرد: «سارا پیلین» فرماندار آلاسکا که یک هفته پیش از سوی «جان مک کین» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان معاون برگزیده شد، محاسبات مبارزات انتخاباتی را به هم ریخته است. «وال استریت ژورنال» با ذکر این که پیلین نگاه شمار قابل‌توجهی از طرفداران حزب جمهوری‌خواه را به خود جلب کرده است، نوشت: بسیاری اکنون نگرانند که محبوبیت بیش از حد پیلین ممکن است، باعث شود که مک‌کین دیگر نتواند توجه طرفدارانش را دوباره به سوی خود بازگرداند.

این روزنامه افزود: سازمان دهندگان رقابت انتخاباتی مک‌کین گفته‌اند، در نظر دارند از پیلین برای جلب آرای آن دسته از «یقه آبی»ها که قبلا از «هیلاری کلینتون» حمایت می‌کردند و اکنون سردرگم هستند، استفاده کنند. به طوری که بناست، پیلین به ایالت‌هایی که «میدان جنگ» با دموکرات‌ها محسوب می‌شوند، سفر کند و با تکیه بر سوابق سیاسی خود و همسرش بکوشد، رای حامیان قبلی کلینتون را به سوی مک‌کین جلب کند.

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مشاوران مک‌کین نوشت: انتخاب پیلین از سوی مک‌کین رای مثبت مردم به جمهوری‌خواهان در سه ایالت مونتانا، جورجیا و آلاسکا را تضمین خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری بر این باورند که در واقع انتخاب پیلین بیشتر برای خنثی کردن نقشی است که کلینتون در اردوگاه دموکرات‌ها بازی می‌کند، نوشت به‌رغم این تحلیل‌ها یکی از سخنگویان کلینتون با رد چنین فرضیه‌ای گفت: تشدید فعالیت‌های کلینتون به نفع اوباما صرفا در راستای برنامه‌های پیشین اوست.

به اعتقاد این روزنامه آمریکایی، درحال حاضر مساله مهم در انتخابات آمریکا، نوع رقابت پیلین و «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» نامزد دموکرات‌ها است، به طوری که همگان نگرانند که آیا پیلین خواهد توانست در مباحثات رودررو با بایدن، که تجربیات فراوانی در مناظره و سخنرانی دارد، کم نیاورد و بایدن نیز قادر است، طوری با پیلین مباحثه کند که توانایی‌های اوباما را زیر سایه خود قرار ندهد.