ایرنا- بانک مرکزی ژاپن روز چهارشنبه و برای بیستمین روز متوالی، یک تریلیون ین، حدود یک‌میلیارد دلار به بازارهای مالی این کشور تزریق کرد. بانک مرکزی ژاپن روز سه‌شنبه و در نخستین روز از هفته معاملاتی جاری نیز یک‌تریلیون و ۲۰۰میلیارد ین به بازارهای مالی این کشور تزریق کرد.

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که این اقدام در راستای کاهش خطر ورشکستگی بانک‌های داخلی وام‌دهنده این کشور، ناشی از بحران‌های اخیر در بازارهای مالی جهان و نیز اعلام ورشکستگی بانک لیمن برادرز آمریکا، چهارمین موسسه مالی آمریکا، در اوایل ماه جاری میلادی صورت گرفته است.

بدین ترتیب بانک مرکزی ژاپن از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) تاکنون در مجموع در حدود ۳۴تریلیون ین به بازارهای مالی این کشور تزریق کرده است. به دنبال اعلام ورشکستگی بانک لیمن برادرز آمریکا و بحران‌های اخیر در بازارهای مالی جهان، بهای سهام نیکی در بازار ژاپن از ۱۲هزار واحد به سطح ۹هزار واحد کاهش یافته است.

بانک مرکزی ژاپن پیش از این نیز برای نخستین بار حدود ۶۰میلیارد دلار به بازارهای مالی این کشور تزریق و اعلام کرد، این بانک در نظر دارد تا با هدف کمک به برقراری ثبات در بازارهای مالی جهان، تا اواسط ماه آینده میلادی (نوامبر) در مجموع ۱۱۰میلیارد دلار به بازارهای مالی تزریق کند.