فروش نفت با قیمت دو سال پیش
افت 130دلاری طلا در 30روز گذشته.

سقوط قیمت نفت به زیر ۵۸دلار
گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت و به کمتر از 59دلار در هر بشکه رسید. زیرا توجه سرمایه‌گذاران به این مساله جلب شد که چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان در سال آینده کمتر از حد انتظار خواهد بود و این امر تقاضا برای محصولات نفت‌خام مثل بنزین را کاهش می‌دهد.
در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، قیمت نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه دسامبر کاهش یافت و به ۹۰/۵۷دلار رسید. سپس بهای نفت اندکی افزایش یافت و به ۱۲/۵۸دلار در هر بشکه رسید. ارزش قراردادها سقوط کرد و به ۳۳/۵۹دلار رسید. این کمترین میزان از مارس ۲۰۰۷ تاکنون بود. قیمت نفت طی چهار ماه، ۶۰درصد سقوط کرده است.
کاهش تقاضا برای نفت‌خام از طرف چین برای سرمایه‌گذاران دارای اهمیت بود. زیرا تصور می‌شد چین کاهش تقاضا از طرف آمریکا و اروپا را جبران کند.
بانک مورگان استنلی آمریکا پیش‌بینی خود را در مورد رشد اقتصادی چین درسال ۲۰۰۹ از ۲/۸درصد به ۵/۷درصد کاهش داد. این بانک پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آسیا به جز ژاپن برای سال آینده ۵/۵درصد باشد. این بانک همچنین پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا ۳/۱درصد و رشد اقتصادی اروپا ۶/۰درصد کاهش خواهد یافت.
پیش‌بینی می‌شود گزارشی هفتگی از ذخایر نفت آمریکا کاهش تقاضا برای نفت را نشان دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این گزارش نشان دهد ذخایر نفتی آمریکا 1/1میلیون بشکه افزایش یافته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت آینده نفت کوره به 90/1دلار در هر گالن رسید.
قیمت بنزین کاهش یافت و به ۲۹/۱دلار در هر گالن رسید. قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر کاهش یافت و به ۶۹/۶دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید.
در لندن، قیمت نفت‌خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر کاهش یافت و به 03/55دلار در هر بشکه رسید.