گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به حدود ۵۰‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا نگرانی در مورد اینکه شیوع آنفلوآنزای خوکی می‌تواند تقاضا برای نفت را تضعیف کند، با خوش‌بینی درباره بهبود احتمالی رکود اقتصادی تعدیل شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۵/۵۰‌دلار در هر بشکه رسید. روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۲‌سنت کاهش به ۹۲/۴۹‌دلار رسید.

ویروس آنفلوآنزای خوکی در مکزیک، مرکز این بیماری، ۱۵۹ کشته و ۲،۴۹۸ بیمار برجای گذاشته است‌. روز سه‌شنبه این بیماری به کشورهای دیگر از جمله نیوزیلند، رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، انگلستان و اسپانیا سرایت کرد.

روز جمعه قیمت نفت از ۴۵‌دلار هفته گذشته به ۵۱‌دلار رسید زیرا سرمایه‌گذاران خوش‌بین بودند رکود اقتصادی ممکن است پایان یابد.

مرکز کنفرانس بورد روز سه‌شنبه اعلام کرد اعتماد مصرف‌کننده بیش از ۱۲ واحد افزایش یافته است و از ۹/۲۶ واحد در ماه مارس به ۲/۳۹ واحد رسیده است. این بیشترین سطح از ماه نوامبر تاکنون و همچنین بیشتر از پیش‌بینی ۵/۲۹ واحدی اقتصاددانان است. معامله‌گران نفت منتظر اعلام میزان ذخایر نفت آمریکا بودند. پیش‌بینی می‌شود ذخایر نفت آمریکا ۸/۱‌میلیون بشکه افزایش یافته باشد. هم‌اکنون میزان ذخایر نفت آمریکا در بالاترین سطح خود طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه مه به ۴۱/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۳۳/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۴۵/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۳۴/۵۰‌دلار در هر بشکه معامله شد.