کره شمالی به جنگ هسته‌ای تهدید کرد

مردم کره جنوبی در اعتراض به تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی پرچم این کشور را آتش زدند

گروه بین‌الملل- رژیم کمونیستی کره شمالی در واکنش به تحریم‌های سازمان ملل در حالی که قصد دارد برنامه ساخت بمب اتمی خود را شدت بخشد، هشدار داد که وقوع جنگ اتمی در شبه جزیره کره محتمل است. این ادعای کره شمالی برای باراک اوباما که برای مذاکرات روز سه‌شنبه خود با همتای کره جنوبی خود در زمینه برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی آماده می‌شود به دردسری تبدیل شده است. روز یکشنبه رییس‌جمهوری کره جنوبی، لی میونگ باک در جلسه‌ای غیر‌منتظره به وزرای مرتبط با امنیت کشورش گفت که باید برخوردی «صریح و مستقیم» را با این آخرین تهدید کره شمالی در پیش گیرند.

روزنامه اصلی دولت کره شمالی به نام رودونگ سینمون در روز یکشنبه مدعی شد که آمریکا ۱۰۰۰ سلاح اتمی در کره جنوبی دارد. یک روزنامه دولتی دیگر در کره شمالی مدعی شده است که آمریکا مقادیر زیادی سلاح اتمی به کره جنوبی و ژاپن فرستاده است. نویسنده این روزنامه می‌گوید: «کره شمالی کاملا در تیررس حملات اتمی آمریکاست و شبه جزیره کره به منطقه‌ای تبدیل شده است که احتمال وقوع یک جنگ اتمی در آن در بالاترین حد نسبت به هر نقطه دیگر جهان قرار دارد.

وزیر متحد سازی کره جنوبی روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و طی آن از کره شمالی خواست تنش را متوقف کند، سلاح‌های هسته‌ای خود را خاموش سازد و بار دیگر بر سر میز مذاکره بازگردد.

روز یکشنبه وزیر خارجه کره شمالی هر کشوری را که بر اساس تحریم‌های سازمان ملل از تردد کشتی‌های این کشور در آب‌های آزاد جلوگیری کند، به جنگ تهدید کرد. گفته می‌شود کره شمالی هم اکنون پلوتونیوم کافی برای تولید حداقل ۶ بمب اتمی را در اختیار دارد.

از سوی دیگر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که تنبیهات جدید کره شمالی از سوی سازمان ملل ابزارهای لازم برای کنترل تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را فراهم می‌آورد. هیلاری کلینتون پس از دیدار با لورنس کانن وزیر امور خارجه کانادا به خبرنگاران گفت: اقدامات تحریک آمیز کره شمالی بسیار تاسف آور است. آنان از سوی جامعه جهانی محکوم شده‌اند.

وی افزود:‌ کره شمالی روز به روز منزوی‌تر می‌شود و این به نفع مردم این کشور نیست.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد:‌ ما قصد داریم تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تکثیر هسته‌ای توسط کره شمالی انجام دهیم.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تصمیم به تشدید مجازات‌ها علیه پیونگ یانگ گرفت. این تصمیم در برابر آزمایش هسته ای بود که روز ۲۵ مه توسط کره انجام و از سوی جامعه جهانی محکوم شد.

کره شمالی روز شنبه این تشدید مجازات‌ها را محکوم و بر گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرد.