شصتمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین

گروه بین‌الملل- قدرت نظامی چین در جشن شصتمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش در خواهد آمد.

برجسته‌ترین مراسم این فستیوال رژه نظامی در پکن در روز پنج‌شنبه اول اکتبر خواهد بود. دسته‌ای از تانک‌ها، آرایش گسترده‌ای از حامل موشک و دیگر تجهیزات مرگبار از جلوی سکویی مملو از رهبران چینی عبور خواهد کرد و به همه خاطرنشان می‌کند. رای‌گیری در مورد معاهده لیسبون در ایرلند

ایرلندی‌ها پس از آن که در رفراندوم ژوئن سال گذشته معاهده لیسبون را رد کردند، شانس دیگری دارند که در روز جمعه دوم اکتبر به این معاهده رای دهند. این معاهده قرار است اتحادیه اروپا را کارآمدتر کند و نقش‌های جدیدی برای رییس و وزیر خارجه اتحادیه اروپا ایجاد کند. لهستان و جمهوری چک هنوز این معاهده را تصویب نکرده‌اند و اعلام کردند اگر ایرلند به این معاهده رای دهد آنها نیز معاهده لیسبون را تصویب می‌کنند.

میزبانی بازی‌های المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک روز جمعه دوم اکتبر در کپنهاگ در مورد آن که کدام شهر میزبان بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۶ خواهد بود رای می‌دهد.

شیکاگو، مادرید، ریودوژانیرو و توکیو همگی برای برگزاری بازی‌های تابستانی رقابت می‌کنند. تصور می‌شود در این رقابت تنگاتنگ شهر ریو دوژانیرو پیشتاز باشد. این شهر از حمایت بسیاری از کشورهای در حال توسعه (و همچنین فرانسه) برخوردار است. بازی‌های المپیک تا به حال در آمریکای جنوبی برگزار نشده است.