گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه خوش‌بینی نسبی فدرال رزرو آمریکا در مورد اقتصاد و برنامه آن مبنی‌بر پایین نگه داشتن نرخ بهره موجب افزایش شاخص‌ها در وال‌استریت شد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز در ششمین افزایش متوالی خود تقریبا ۴۴ واحد رشد کرد. دیگر شاخص‌ها نیز با افزایش خوبی روبه‌رو شدند. قیمت اوراق قرضه نیز افزایش یافت؛ چون فدرال رزرو دوباره اعلام کرد نرخ بهره را برای «مدت طولانی» پایین نگه خواهد داشت.

فدرال رزرو همچنین در بیانیه نشست سیاست پولی خود اعلام کرد که کسب و کارها به طور قابل‌ملاحظه‌ای برای تجهیزات و نرم‌افزار هزینه می‌کنند. بانک مرکزی آمریکا گزارش داد بازار کار در حال تثبیت شدن است. این گزارش نسبت به گزارش قبلی فدرال رزرو چشم‌انداز روشن‌تری از بازار کار ارائه داد. با این وجود فدرال رزرو خاطرنشان کرد کارفرمایان همچنان برای استخدام بی‌میل هستند.

شاخص‌ها همچنین افزایش یافتند زیرا آژانس رتبه‌بندی اعتبار استاندارد اند پورز برنامه یونان برای کاهش کسری بودجه را تصویب کرد. این امر نگرانی‌ها را از میان برد مبنی‌بر اینکه یونان بدهی‌های خود را پرداخت نخواهد کرد. ۱۶ کشور منطقه یورو موافقت کردند درصورت لزوم با دادن وام به یونان کمک کنند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۸۳/۴۳ واحد یا ۴/۰ درصد افزایش یافت و به ۹۸/۱۰۶۸۵ واحد رسید. این شاخص طی شش روز معاملاتی ۳/۱ درصد رشد کرده است و در بالاترین سطح خود از ۱۹ ژانویه تاکنون قرار دارد.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۹۵/۸ واحد یا ۸/۰ درصد رشد کرد و به ۴۶/۱۱۵۹ واحد رسید. این شاخص نیز در بالاترین سطح از اکتبر سال ۲۰۰۸ تاکنون قرار دارد. شاخص نسدک کامپوزیت ۸۰/۱۵ واحد یا ۷/۰ درصد جهش کرد و به ۰۱/۲۳۷۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت در بالاترین سطح خود از اوت سال ۲۰۰۸ تاکنون قرار دارد.

روز چهارشنبه در پی انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا و تعهد بانک مرکزی ژاپن به حفظ سیاست‌های پولی آسان‌گیرانه خود بورس‌های جهان با افزایش روبه‌رو شدند؛ چراکه امید به بهبود اقتصادی در دو اقتصاد بزرگ جهان افزایش یافت.

اکثر بورس‌های آسیا به اندازه ۲ درصد رشد کردند و بورس‌های اروپا نیز اندکی افزایش یافتند. روز چهارشنبه بانک ژاپن اعلام کرد به منظور حفظ روند بهبود اقتصادی و مبارزه با انقباض پولی، اعتبارات آسان‌گیرانه را ادامه می‌دهد. این بانک همچنین نرخ بهره را در ۱/۰ درصد حفظ کرد.

شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲۷/۱۲۵ واحد یا ۲/۱ درصد افزایش یافت و به ۹۸/۱۰۸۴۶ واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۵۶/۳۶۱ واحد یا ۷/۱ درصد جهش کرد و به ۴۹/۲۱۳۸۴ واحد رسید و شاخص کاسپی کره جنوبی با ۸۵/۳۴ واحد یا ۱/۲ درصد افزایش در رقم ۸۶/۱۶۸۲ واحد ثابت شد.