عامل حمله نافرجام به سفارت ترکیه در تل‌آویو دستگیر شد

گروگانگیر در حال انتقال به بیمارستان برای مداوا

گروه بین‌الملل- غروب سه‌شنبه مردی مسلح به چاقو، یک قوطی بنزین و تفنگ اسباب‌بازی به بهانه درخواست پناهندگی وارد سفارت ترکیه در تل‌آویو شد، اما پس از آن سعی کرد معاون کنسول ترکیه را گروگان بگیرد. شاهدان عینی گفته‌اند که صدای تیراندازی در حوالی سفارت ترکیه شنیده شده و یک نفر نیز زخمی شده است. اما ماموران امنیتی سفارتخانه کنترل اوضاع را به‌دست گرفتند و گفته می‌شود این گروگانگیر بوده که توسط محافظان سفارت تیر خورده است.

در جریان حادثه پلیس رژیم صهیونیستی ناحیه را مسدود کرد اما گفت که بنا به درخواست نیروهای سفارت، مساله توسط محافظان مسلح سفارت رسیدگی می‌شود.

در نهایت دو نفر گروگانی که مرد مهاجم گرفته بود یعنی معاون کنسول و همسرش آزاد شدند و گروگانگیر توسط تیم امنیتی سفارتخانه دستگیر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه‌ وزارت امور خارجه ترکیه آمده است که مقامات امنیتی ترکیه در حال بازجویی از فرد مذکور هستند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اوضاع سفارتخانه تحت کنترل است و همه خدمه آن سالم و در امان هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که فرد گروگانگیر که ندیم اینجاز نام دارد، یک فلسطینی بوده است و گفته شده است که وی سابقه بیماری‌های روانی دارد. اما این در حالی است که فرد گروگانگیر گفته زمانی برای سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی کار می‌کرده است و اکنون از سوی آنان تحت فشار قرار گرفته است.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از ماه مه، زمانی که نه ترک در حمله کماندوهای این رژیم به یک کاروان کشتی‌های امدادرسانی در راه نوار غزه کشته شدند، متشنج بوده است.

ترکیه پس از آن حادثه سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند.