گروه بین‌الملل- سخنگوی دولت لیبی در سخنانی کم‌سابقه از آمادگی این دولت برای برگزاری انتخابات اصلاح نظام سیاسی خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسی ابراهیم، سخنگوی دولت لیبی در کنفرانس خبری خود در خصوص محتوای مذاکرات این دولت با کشورهای غربی اظهار داشت: ممکن است ما هر شکل از اشکال نظام سیاسی را در پیش بگیریم و یا هر تغییری را انجام دهیم اما تمام این اقدامات باید از سوی معمر قذافی، رهبر لیبی هدایت شود. وی در ادامه افزود: ما به این مساله اعتقاد داریم. مگر شما کی هستید که برای ما تعیین تکلیف می‌کنید و می‌گویید مردم لیبی چه باید بکنند؟ چرا شما غربی‌ها نمی‌گویید که مردم لیبی باید تصمیم بگیرند که آیا قذافی باقی بماند یا برود و آیا نظام سیاسی جدیدی در کشور تشکیل شود؟

موسی ابراهیم همچنین تاکید کرد: هیچ کسی حق ندارد به لیبی بیاید و بگوید که شما باید رهبر، نظام و دولتتان را رها کنید. شما که هستید که چنین سخنانی می‌گویید؟ لیبی نسبت به تصمیم ایتالیا برای کمک‌رسانی به مخالفان تاسف می‌خورد.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان از خارج از کشور به ما شرط‌هایی تحمیل کرد، حتی اگر ما آماده بررسی پیشنهاد‌هایی باشیم که دموکراسی، شفافیت و آزادی بیشتر را محقق می‌کند. شما تنها می‌توانید به ما پیشنهادهایی برای ایجاد تغییر در داخل ارائه دهید. رهبر لیبی پست رسمی ندارد تا از آن کناره‌گیری کند. وی ارزش نمادین برای مردم لیبی دارد. این موضوع با مساله نظام سیاسی در کشور متفاوت است. سخنگوی دولت لیبی همچنین برخی از رهبران کشورهای غربی را به تلاش برای سرنگونی قذافی با انگیزه‌ها و منافع شخصی و یا اقتصادی متهم کرد. وی در ادامه افزود: می‌دانیم که برخی از سیاستمداران در غرب با رهبر لیبی مشکل شخصی دارند. برخی نیز منافع اقتصادی دارند که فکر می‌کنند این منافع با سرنگونی نظام لیبی محقق می‌شود. سخنگوی دولت لیبی همچنین تاکید کرد: نیروهای دولتی در حمله علیه شهروندان لیبیایی دست نداشتند. ما هرگز چنین اقداماتی انجام نداده‌ایم. اصلا من سخنگوی دولتی نخواهم بود که شهروندان را می‌کشد. آیا فکر می‌کنید ما وحشی هستیم؟ وی در ادامه افزود که دولت لیبی آماده برگزاری انتخابات و اصلاح نظام سیاسی است.