ایسنا- در یک گزارش خبری آمده است: مشاور ریاست جمهوری کره جنوبی چند روز دیگر به منظور بررسی ایده برگزاری اجلاس صلح در تلاش برای پایان رسمی جنگ دو کره،‌ به آمریکا سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد: لی هائه چان نخست وزیر سابق و مشاور سیاسی ویژه روموهیون رییس‌جمهور کره جنوبی، از دهم ماه مه سفر ۱۰ روزه‌ای را به آمریکا برای انجام گفت‌وگو در خصوص اجلاس صلح چهار جانبه آغاز می‌کند.

یونهاپ گزارش داد: قرار است وی با کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر رهبران و مقامات آمریکایی در واشنگتن پس از توقف در لس‌آنجلس دیدار کند.

سفر نخست وزیر سابق کره جنوبی به آمریکا در پی سفرهای وی به کره شمالی و چین در ماه گذشته انجام می‌شود و امید آن می‌رود تا تمامی این چهار طرف در این روند شرکت کنند.

مشاور سیاسی ویژه رییس‌جمهور کره جنوبی علنا بر لزوم برگزاری اجلاسی با حضور دو کره، آمریکا و چین برای حصول توافقنامه صلحی به منظور پایان دادن به جنگ دو کره تاکید کرد.

یونهاپ اعلام کرد، انتظار می‌رود این مقام رسمی کره جنوبی در جریان سفرش به آمریکا با کریستوفر هیل مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در مذاکرات شش جانبه دیدار کند.