ایسنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، اسناد و اطلاعات مهمی را در مورد دست داشتن فرماندهان سازمان‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در انواع جرم و جنایت و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته فاش ساخت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خلیل الحیه از رهبران حماس، در جریان یک کنفرانس خبری با نشان دادن این اسناد به خبرنگاران و رسانه‌های گروهی پرده از برخی جنایات و جرم‌ها و پرونده‌های جاسوسی فرماندهان سازمان‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان برداشت. خلیل الحیه در این کنفرانس خبری سندی مهم و خطی از محمد دحلان از مقامات برجسته‌ فتح در جریان نشست وی و محمود عباس (ابومازن) رییس تشکیلات خودگردان با ایهود المرت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رسانه‌های گروهی نشان داد.

در این سند مهم دحلان با خط خود نوشته است که نیروهای وابسته به وی در کرانه باختری رود اردن ۲۵۰۰ قبضه سلاح و دو میلیون گلوله تفنگ را از مبارزان فلسطینی کشف و به طرز محرمانه‌ای به حکومت صهیونیستی تحویل داده‌اند.

الحیه تاکید کرد: حماس اسناد و اطلاعات مهمی در اختیار دارد که نشان می‌دهد سازمان حفاظت اطلاعات، اظهارات و سخنان یاسر عرفات و شخص ابومازن و دیگر مقامات را با هدف باجگیری از آنها شنود می‌کرد.

به گفته این رهبر حماس، برخی دیگر از اسناد نشان می‌دهد که چگونه این سازمان از وزرای سابق باج خواهی می‌کرد و آنها را به خدمت می‌گرفت.

الحیه تصریح کرد که سازمان حفاظت اطلاعات و سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان اطلاعاتی درباره برخی کشورهای عربی و اسلامی جمع‌آوری و در اختیار رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) قرار می دادند و در تجارت مواد مخدر و انتشار اسکناس‌های تقلبی نیز دست داشته‌اند.

این اسناد و مدارک در جریان تصرف مقرها و مراکز امنیتی تشکیلات خودگردان به دست نیروهای گردان‌های عز‌الدین‌قسام شاخه نظامی حماس به دست آمده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین همچنین گزارش داد: سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هم اکنون به شدت سرگرم بررسی راهکارهای حمایت از محمود عباس و سیاست‌های وی در مقابله با جنبش حماس هستند.